Nejhorší říjen v historii záznamů. Prodej aut v Evropské unii klesl o 30 procent
Prodej nových osobních aut v Evropské unii v říjnu meziročně klesl o 30,3 procenta na 665 001. Informovalo o tom ve čtvrtek na svém webu Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Prodej se snížil čtvrtý měsíc po sobě a letošní říjen je nejhorším říjnem v historii záznamů. Nedařilo se hlavně skupině Volkswagen, z níž se nejhůře vedla Škoda Auto. V České republice byl pokles nových registrací mírnější.
Za prvních deset měsíců letošního roku se ale prodej nových automobilů v Evropské unii meziročně zvýšil o 2,2 procenta zhruba na 8,2 milionu.
Prodej aut se oproti roku 2019 propadl o 36 procent. Vyšší odbyt zaznamenaly Hyundai a Volkswagen
Číst článek
Nedávný pokles prodeje v důsledku pokračující krize v dodávkách polovodičů pomohl vyrovnat silný růst ze začátku roku.
Největší evropské automobilové trhy zaznamenaly v říjnu dvouciferné ztráty, stejně jako většina ostatních trhů. V Itálii se prodalo o 35,7 procenta méně vozů, v Německu o 34,9 procenta, ve Francii o 30,7 procenta a ve Španělsku o 20,5 procenta.
Propad Škody
V České republice se v říjnu podle ACEA prodalo meziročně o 24,7 procenta méně nových aut, celkem 12 670. Za prvních deset měsíců roku ale počet registrací vykazuje růst o 5,7 procenta na 174 494 aut.
Z jednotlivých výrobců se v říjnu obzvláště nedařilo skupině Volkswagen, která v Evropské unii prodala meziročně o 44 procent méně vozů.
Další ochromení autoprůmyslu? Čínská vláda omezila výrobu hořčíku potřebného do hliníkových dílů
Číst článek
Nejhůře na tom byla Škoda Auto, která je součástí skupiny a které prodej v unii meziročně klesl o 50,2 procenta na 25 905 aut. Za prvních deset měsíců roku ale skupina Volkswagen prodej zvýšila o dvě procenta.
Naopak Škoda má i zde propad, a to o 5,3 procenta. Růst nevykázala za toto období jako jediná ze všech hlavních automobilek skupiny.
Výrazně nižší prodej (minus 33 procent) měla v říjnu i skupina Stellantis, jejíž součástí jsou značky Peugeot, Fiat nebo Citroën. Pokles o 31,7 procenta zaznamenala také skupina Renault, naopak jihokorejská skupina Hyundai registruje nárůst o 3,7 procenta.