Rivalita mezi Škodou Auto a Hyundaiem se stupňuje. Firmy bojují o první místo na českém trhu
Dvě zdejší automobilky, Škoda Auto a Hyundai, bojují o přední místo na trhu. I když statistiky jasně ukazují, že v prodejích vede mladoboleslavská automobilka, šéf nošovického Huyndaie je opačného názoru.
Mezi firmami Škoda Auto a Hyundai propukla otevřená rivalita. Zastoupení korejské značky na českém trhu nechalo na začátku září umístit u většiny prodejců vozy konkurenční značky Škoda. A to z toho důvodu, aby mohli zákazníci obě značky porovnat.
Škoda na to reagovala prohlášením, že vystavené modely Octavia a Rapid k tomuto srovnání nemají odpovídající výbavu. Podle Škodovky je to ale od společnosti Hyundai vstřícný krok ke všem její zákazníkům, když propaguje její auta.
Škoda Auto a Hyundai bojují o první místo na českém trhu. Téma sleduje redaktor Jan Beneš
Mladoboleslavská automobilka také nabídla té nošovické spolupráci. Podle informací serveru iDnes.cz obeslala po uštěpačných prohlášeních na adresu hyundaiů všechny dealery korejské značky. V dopise nabízí oboustranně výhodnou smlouvu, ve které by se Hyundai zavázal k propagaci a prodeji značek Škoda. Není prý ale vůbec jasné, do jaké míry myslelo vedení Škody tento krok vážně.
Vedení automobilky Huyndai zhruba před týdnem v dopise ujistilo své dealery o tom, že hyundaie jsou v Česku jedničkou a škodovky míří do opozice. Výrobce korejské značky tak chtěl podle iDnes.cz zákazníkům netradiční cestou dokázat, že hyundaie jsou lepší než dva modely značky Škoda Octavia a Rapid.
Všem automobilkám se produkce meziročně snížila
Škodovka podle Svazu dovozců automobilů v srpnu prodala zhruba 3400 aut a Hyundai asi 1100. Co se týče výroby, Škoda podle Sdružení automobilového průmyslu (SAP) do konce srpna vyrobila více než 405 tisíc aut. Následuje Hyundai, jeho produkce přesáhla 200 tisíc aut.
Třetí na trhu je kolínská TPCA, která vyrobila necelých 130 tisíc vozů. Všem automobilkám se podle SAP produkce meziročně snížila.
„Je to dáno vývojem na evropských trzích, protože vozy v České republice se vyrábějí zejména pro Evropu, kde je silný propad prodejů. Samozřejmě to souvisí i s další záležitostí, kterou jsou náběhy nových výrob. Zejména ve Škodovce,“ vysvětluje ředitel sdružení Antonín Šípek.
Celková výroba osobních aut se od ledna do srpna meziročně snížila o více než 8 procent. V prvním pololetí byl ale propad daleko větší.