Pražský dopravní podnik zkouší další elektrobus, cestující bude vozit zdarma

Dopravní podnik testuje ve Střešovicích další elektrobus. Chce ho porovnat s vozem Siemens-Rampini, který minulý týden nezvládl mrazivé teploty. Vůz českého výrobce značky SOR má oproti konkurentovi větší dojezd a naftové topení.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražský dopravní podnik představil elektrobus

Pražský dopravní podnik představil elektrobus | Foto: Filip Jandourek

"Elektrobus je osmimetrový, jeho obsaditelnost je necelých 60 cestujících,“ říká obchodní ředitel společnosti Jindřich Chudý. Oproti typu, který na lince 216 jezdil předminulý týden, není elektrobus české značky zcela bezemisní. Využívá naftové topení.

„Má spotřebu asi 2 litry na hodinu. Když si to srovnáte s běžným vozem, který má ve městě spotřebu kolem 7-8 litrů, tak je to méně než jedno osobní vozidlo.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O nový elektrobus se zajímala Magdalena Medková

Odlišný je i systém a délka dobíjení. Italský elektrobus využíval tramvajovou trolej, baterky byly dobité za patnáct minut. Český se nabíjí přes kabel do zásuvky osm hodin.

„Nabíjení se předpokládá pouze ve vozovně Střešovice. Tady zásuvka je, je tu i stanice pro rychlé nabíjení. Na jednotlivých konečných zastávkách žádné kabely a zásuvky nejsou k dispozici,“ říká technický ředitel Jan Šurovský.

Dopravní podnik chce elektrobus vyzkoušet na stejné trase jako italský typ. Ten se před čtrnácti dny neosvědčil, především kvůli mrazivým teplotám.

Praha otestuje i další elektrobusy

„Teď má být počasí 8 až 10 stupňů, takže v tomto případě budou klimatické podmínky jiné, ale parametry provozu, grafikon a jízdní řády jsou nastaveny absolutně stejně,“ říká dopravní ředitel Ladislav Urbánek. Podle něj není český elektrobus posledním vozem, který bude Dopravní podnik testovat.

"Pokud se to bude dobře vyvíjet, budeme zkoušet i další elektrobusy. Abychom měli srovnání a abychom věděli do budoucna, jakou cestou se ubírat."

Elektrobusy jsou pro Dopravní podnik zatím nejschůdnější variantou. Oproti naftovým a plynovým vozům, produkují minimálně emisí. Obnova starých autobusů je ale zatím podle Urbánka otázka budoucnosti.

Elektrobus bude na lince 216 jezdit od pátku do úterý. Cestující bude vozit zcela zdarma.

Magdaléna Medková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme