Rozhlas bodoval v mezinárodní reklamní soutěži s olympijskou aplikací Fanstars

Aplikace Fanstars Českého rozhlasu vzbudila pozornost na mezinárodní soutěži reklamních kampaní Clio Sports Awards. Aplikace, která umožnovala během zimní olympiády v Soči fandit českým reprezentantům, nakonec vybojovala druhé místo ve své kategorii.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní aplikace Fanstars

Mobilní aplikace Fanstars | Foto: Ogilvy

Ani 17 nizozemských rychlobruslařských hal se nevyrovná českému rybníku, když na něm frčí pro zlato naše Martinka! Byla jsi úžasná, fandil jsem ti s knírem! Velká gratulace! Bušilo mi u přijímače srdce jako nikdy.

To jsou některé ze vzkazů, které posílali fanoušci svým oblíbeným sportovcům během zimní olympiády v Soči prostřednictvím aplikace Fanstars. Tu ocenila porota na mezinárodní reklamní soutěži Clio Sports Awards.

Přehrát

00:00 / 00:00

O úspěchu Českého rozhlasu v reklamní soutěži Clio Sports Awards informovala redaktorka Eva Rajlichová

„Já si myslím, že v této kategorii i pro veřejnoprávní médium, jako je Český rozhlas, je druhé místo opravdu dobrým umístěním. Je to odměna za to, že si Český rozhlas polámal trochu hlavu, jakým způsobem komunikovat, a to je určitě chvályhodné,“ říká Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.

Krátké vzkazy české olympioniky potěšily. „Podpora od lidí, kteří se tam ozvou, toho závodníka potěší, ať už se mu daří, nebo ne. Třeba ho to i motivuje k tomu, aby v těch výkonech buď pokračoval, nebo je ještě možná nějak vylepšil,“ myslí si biatlonista Ondřej Moravec. V Soči získal dvě stříbrné a jednu bronzovou medaili.

Vzkaz hvězdám přes hvězdy

Vzkazy posílali fanoušci svým sportovním hvězdám doslova přes hvězdy. Aplikace totiž využívala GPS a trojrozměrný model vesmíru.

„Jedna věc, která nás spojuje, je, že spíme pod stejnou oblohou. A když se koukneme nahoru, uvidíme stejné hvězdy. Takže používat hvězdy jako formu komunikace, to byl ten nápad,“ popisuje kreativní ředitel Ogilvy Praha Will Rust, který se svým týmem aplikaci vytvářel.

Spolupráci s Českým rozhlasem si pochvaluje: „Dlouhá diskuse nad tím nebyla. My jsme vycházeli z barev Českého rozhlasu. Spolupracujeme dlouhodobě. Řekl bych, že to byla snová spolupráce.“

To, že dostali prestižní ocenění, zatím nijak neslavili, prý až k nim z New Yorku cena dorazí. Will Rust nevylučuje, že by oslava mohla být – stylově – ve sportovním duchu. Aplikaci si během zimní olympiády stáhlo kolem pěti tisíc uživatelů, poslali přes ni osm tisíc vzkazů.

Eva Rajlichová, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme