Zisk z mobilní reklamy na sociálních sítích a v chytrých telefonech roste

Rychlé rozšíření chytrých telefonů zásadně mění rozložení zisků reklamního trhu. Stále větší podíl získávají příjmy z takzvané mobilní reklamy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Smartphone (ilustrační foto)

Smartphone (ilustrační foto) | Foto: Free Digital Photos

Právě tento segment reklamního trhu rychle roste. Mění se totiž chování uživatelů sociálních sítí a internetu. Chytré mobily má stále více lidí a díky nim jsou častěji připojeni k internetu.

I ve chvílích, kdy by to dříve nedělali: o víkendu, při cestě z práce, na dovolené a podobně.

„Z toho vyplývá i situace, kdy inzerenti mohou oslovovat lidi trošku jiným kanálem, protože mobilní stránky jsou většinou optimalizované a reklama má jiný vzhled a jiné umístění," vysvětluje Jan Matura, redaktor serveru mobil Idnes.cz.

"A může být i úspěšnější, protože na mobilních stránkách není reklamy tolik jako na klasických webových stránkách."“

Zisk přináší i obliba sociálních sítí

A Matura současně dodává, že důležitým faktorem je také stále rostoucí obliba sociálních sítí:

„Které samozřejmě s tímto kalkulují a například Facebook tvrdí, že třetina jeho uživatelů navštěvuje facebookové stránky již jen z mobilu. Což je samozřejmě pro inzerenty velmi důležité, protože takovou skupinu lidí by jinak než přes mobilní reklamu neokázali oslovit.“

Sociální sítě. Ilustrační foto | Foto: Free Digital Photos

Výdaje do mobilní reklamy loni prudce vzrostly. Podle odhadů o 105 procent. A letos by se v mobilní reklamě mělo protočit přes 31,5 miliardy dolarů.

Největší hráči

V podstatě dvě třetiny všech příjmů z mobilní inzerce si ukously Google a Facebook. Například teď za druhé letošní čtvrtletí oznámila největší světová internetová sociální síť Facebook, že zvýšila tržby na téměř 3 miliardy dolarů.

A to právě díky vysoké poptávce po mobilní reklamě. Mobilní reklama se na tržbách firmy podílela celými 62 procenty.

To samozřejmě zajímá i konkurenty, kteří nestačili včas zachytit zájem o chytré telefony. A snaží se dohnat rozjetý vlak a také si právě v mobilní reklamě urvat svůj podíl.

Zaostávající firmy už nechtějí zaspat

Původně průkopnická firma Yahoo, která bývala na internetu dominantní, ale teď jí klesají příjmy, například sahá k nákupu společností přímo s reklamou spojených. Koupí firmu Flurry, která se zabývá analýzou dat z aplikací pro mobilní telefony a počítačové tablety.

Na základě analýzy dat z aplikací pomáhá inzerentům zaměřit reklamu na jejich cílové zákazníky. Firma monitoruje aktivitu uživatelů ve více než půl milionu aplikací na zhruba 1,4 miliardy mobilních zařízení po celém světě.

Yahoo chce tímto krokem podpořit své příjmy z reklamy na mobilních zařízeních.

Facebook | Foto: Michal Jindra

Milan Kopp, Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme