Havířovské děti se ve školce učí základy ekologie. Radnice chce zlepšit přístup k třídění odpadu
Havířovská radnice bojuje netradičně proti špatnému třídění odpadu. Rozdělování plastů, papíru nebo skla do správných nádob začala učit nejmladší obyvatele města už v mateřských školách. Nejrůznějšími hrami a praktickými úkoly si tak předškoláci osvojují základy a učit to mohou i své rodiče.
„Vzpomene si někdo, kam bychom dali takový sáček?“ ptá se dětí paní učitelka a ředitelka Blanka Gellnarová a šustí přitom igelitovým pytlíkem. „Do žluté!“ zní jasná hromadná odpověď.
Paní Gellnarová má kolem sebe hlouček dětí, které se v Havířově učí už od mateřinky třídit odpad. „Musí se vlastně od jednoduchých věcí postupovat k složitějším. Když veškeré věci učíme děti hravou formou, tak je to pro ně lépe zapamatovatelné. Už Jan Amos Komenský řekl, že je dobré učit hrou a názorností,“ vysvětluje.
Havířovské děti se ve školce pomocí praktických úkolů se učí rozlišit různé druhy odpadu a správně je třídit. Město tak chce vychovat generaci, která se bude k přírodě chovat zodpovědněji. Ve školce natáčel reportér Stanislav Janalík.
„Když hovoříme o ochraně přírody, tak vlastně každé dítě má za úkol si donést odpadky, které samozřejmě nezapáchají, a ty tady pak společně třídíme. Říkáme si, co je dobré a co špatné, protože i takové malé děti se učí a chybují. Takže si hrají i s odpadky, ale tak, aby to nenarušilo hygienické normy,“ dodává Blanka Gellnarová.
Některým dětem jde třídění už tak dobře, že dokáží poradit i rodičům.
Třídění odpadů v České republice patří k nejefektivnějším v EU, vyplývá ze studie
Číst článek