Podle ČOI prodejci nejčastěji chybují v informacích o cenách výrobků
Jen jedna z pěti kontrol České obchodní inspekce v prodejních řetězcích končí bez připomínek. Od počátku roku jich v Jihomoravském a Zlínském kraji uskutečnili osm desítek. Závažnější pochybení budou mít dohru v pokutě nebo ve správním řízení, o některých prohřešcích je pak informován i živnostenský úřad.
Podle oblastní ředitelky ČOI Tatiany Neuhybelové není vysoký podíl pochybení až tak výjimečný, záleží spíše na závažnosti konkrétních nedostatků.
„Poměrně značná část byla prováděna i na základě podnětů spotřebitelů, v mnoha případech se podněty spotřebitelů prokázaly. Týkaly se především nesprávného účtování,“ popsala.
Například v regálu byla u zboží jiná cena než na pokladně. Někdy je to ovšem i vina zákazníků, kteří zboží v regálu nechtěně posunou. Nejen v řetězcích se inspektoři věnovali také akčním slevám. I tam byly největší rezervy v informacích o cenách.
„Buď zboží nebylo vůbec označeno cenou, anebo bylo označeno cenou s upozorněním, že sleva bude například odečtena u pokladny, což není správné, protože spotřebitel není v daném okamžiku seznámen s konečnou cenou tak, jak má být," vysvětlila Neuhybelová.