Podle ČOI prodejci nejčastěji chybují v informacích o cenách výrobků

Jen jedna z pěti kontrol České obchodní inspekce v prodejních řetězcích končí bez připomínek. Od počátku roku jich v Jihomoravském a Zlínském kraji uskutečnili osm desítek. Závažnější pochybení budou mít dohru v pokutě nebo ve správním řízení, o některých prohřešcích je pak informován i živnostenský úřad.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pokladna

Pokladna | Foto: Tomáš Adamec

Podle oblastní ředitelky ČOI Tatiany Neuhybelové není vysoký podíl pochybení až tak výjimečný, záleží spíše na závažnosti konkrétních nedostatků.

„Poměrně značná část byla prováděna i na základě podnětů spotřebitelů, v mnoha případech se podněty spotřebitelů prokázaly. Týkaly se především nesprávného účtování,“ popsala.

Například v regálu byla u zboží jiná cena než na pokladně. Někdy je to ovšem i vina zákazníků, kteří zboží v regálu nechtěně posunou. Nejen v řetězcích se inspektoři věnovali také akčním slevám. I tam byly největší rezervy v informacích o cenách.

„Buď zboží nebylo vůbec označeno cenou, anebo bylo označeno cenou s upozorněním, že sleva bude například odečtena u pokladny, což není správné, protože spotřebitel není v daném okamžiku seznámen s konečnou cenou tak, jak má být," vysvětlila Neuhybelová.

Ivan Holas, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme