Pražský magistrát navýší kvůli výměně řidičských průkazů počet úředníků
Na 60 tisíc Pražanů si musí do konce roku vyměnit řidičské průkazy. Doklady vydané před rokem 2004 přestanou platit v lednu. Pražský magistrát, který žádosti vyřizuje, se proto připravuje na velký nápor a plánuje přijmout několik desítek nových úředníků.
Už teď v říjnu funguje všech 25 přepážek ve Škodově paláci naplno, denně úředníci odbaví až tisícovku klientů.
Jenže i to přestává stačit, a tak magistrát do odboru dopravně správních agend přijme kolem 50 nových pracovníků a také prodlouží otevírací dobu.
Jak chce pražský magistrát zvládnout nápor spojený s výměnou řidičských průkazů, zjišťovala redaktorka Evelyna Kulíšková
Úředníci se budou střídat v několika směnách sedm dní v týdnu. První pracovní víkend je čeká už tento týden, Pražané s končícím řidičákem tedy mohou zamířit k přepážkám i v sobotu nebo v neděli.
Výběrová řízení na úřednická místa magistrát odstartoval dnes a noví pracovníci by mohli začít obsluhovat klienty už na konci října.
Za úředníky navíc bude muset Praha zaplatit kolem devíti milionů korun. Kromě dopravně správních agend posílí magistrát i odbor majetku, a to asi o 30 lidí.
Podle ředitele pražského magistrátu Martina Trnky ale po letošních výměnách řidičských průkazů žádné propuštění nehrozí. Naopak magistrát přijme dalších 70 úředníků kvůli další vlně výměn těch průkazů, kterým skončí v příštím roce desetiletá platnost.
Celkem tak za přepážkami v průběhu několika následujících měsíců usedne 250 nových zaměstnanců.