Radnice v Lounech zjistila, že po R7 projede o třetinu víc aut, než tvrdí ministerstvo dopravy
Po silnici R7 z Prahy do Chomutova projede podle měření lounské radnice denně o třetinu aut více, než uvádí statistiky ministerstva dopravy. Policie i vedení města chtějí v co nejkratší době dosáhnout rozšíření silnice. Celkem už na R7 v úseku obchvatu Loun zemřelo 28 lidí. Poslední dvě smrtelné nehody se staly v uplynulých třech týdnech.
„Nebezpečné předjíždění, řidič jedoucí ve směru od Chomutova opakovaně předjížděl ostatní vozidla. Náhle vjel do protisměru, zřejmě se domníval, že tam nic nepojede, bohužel tam jel kamion, se kterým se přímo čelně střetl. Proto došlo k tak tragickým následkům, kdy prakticky vozidlo bylo roztrháno na kusy včetně řidiče,“ popisuje poslední tragickou nehodu na obchvatu města Louny šéf místní dopravní policie Jiří Král.
Redaktor Jan Beneš zjišťoval, jak hustý provoz naměřila lounská radnice na silnici R7
Stát nechce uvolnit peníze na rozšíření dvouproudové silnice na bezpečnější čtyřpruh. Důvodem jsou statistiky ministerstva dopravy, podle kterých neprojede v úseku od Slaného k Chomutovu tolik aut, aby se ekonomicky vyplatilo silnici rozšířit.
Radnice v Lounech se ale rozhodla změřit si průjezdnost na silnici R7 sama. „Čísla jsou diametrálně odlišná. Ministerstvo dopravy a ŘSD uvádí v roce 2010 průměrný počet vozidel 11 636 v průběhu 24 hodin. Silnice R7 se naším měřením dostává do kategorie silnic, které mají intenzitu provozu mezi 15 až 25 tisíci vozidel za 24 hodin,“ konstatuje starosta Loun za Unii pro sport a zdraví Radovan Šabata.
Rozdíl mezi tabulkou ministerstva dopravy a posledním měřením činí zhruba pět tisíc aut, což rozladilo i lounské dopravní policisty.
Policie varuje před silnicí smrti
„Ministerstvo dopravy vychází z absolutně chybných údajů a nedokážeme si vysvětlit, jak je možné, že jsou takovéto údaje oficiálně prezentovány, navíc v publikaci, která je vydávána Ředitelstvím silnic a dálnic, které provádí sčítání dopravy,“ zlobí se Král.
Přístroj, kterým nechala lounská radnice průjezdnost silnice měřit, umí spočítat vozidla v každém směru, umí rozpoznat osobní auto, dodávku i kamion. Sami policisté přiznávají, že s tak dokonalým měřením se ještě nesetkali. Zároveň ale upozorňují na nebezpečí, která z nově naměřené hustoty provozu na obchvatu Loun vyplývají.
„Pokud si propočítáme dopravní zatížení komunikace, časové rozložení průjezdu vozidel, vychází nám plus minus reakce na nějaký jízdní úkon od jednoho řidiče tři vteřiny. Což je nereálná doba pro jakýkoliv jízdní úkon, natož nějaký rizikový, nereálná je to doba i pro chodce, který hodlá komunikaci přejít. Dá se říct, že je to komunikace smrti, lidově řečeno. Veškeré smrtelné dopravní nehody, které se letos udály, kromě jedné jediné, se udály právě na této komunikaci,“ bilancuje Král.
Radnice v Lounech teď dává spolu s dalšími městy při R7 dohromady zprávu pro vládu i ministerstvo dopravy. Starostové se jen obávají, že vzhledem k současné vládní krizi se nenajde nikdo, kdo by si na ně udělal čas.