Soutěž o nejlepšího pražského podnikatele roku vyhrála Lenka Hrubá se Zahradou na niti

Vítězem pražského kola letošního ročníku Rozjezdů, soutěže na podporu malých podnikatelů, se stala Lenka Hrubá. Porotu zaujaly její rostliny, která zdobí interiér a zároveň nevyžadují příliš prostoru. I tak by se daly popsat takzvané kokedamy, neboli rostliny na niti, s kterými na český trh přišla minulý rok vystudovaná zahradní architektka.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lenka Hrubá a její kokedamy

Lenka Hrubá a její kokedamy | Foto: Lenka Hrubá, Fler.cz

Lenka Hrubá vyrostla v pavlačovém domě, daleko od přírody. Ke květinám získala vztah díky malé zahrádce ve stráni, kde od mala trávila většinu času.

I proto se po střední škole přihlásila na obor zahradní architektury. Po studiu si společně s kamarádkou otevřely zahradní ateliér.

Přehrát

00:00 / 00:00

S pražskou podnikatelkou roku hovořila redaktorka Magdalena Medková

„V tomhle oboru je strašná konkurence, zvlášť když děláte jenom návrhy zahrad a ne realizace. My jsme dělali třeba jenom balkony, terasy a tak, na co jsme samy dvě stačily, a hledání zákazníků je hodně těžké,“ popisuje Lenka Hrubá svůj příběh.

S kokedamou se seznámila poprvé v roce 2010, kdy ji dostala darem od svého manžela. Za pár týdnů ji prý měla prostudovanou do detailů.

„Pak mého muže napadlo, že bych si mohla otevřít krámek. Já jsem samozřejmě nejdřív váhala, nevěděla jsem, ale dopadlo to tak, že mi začalo hlodat v hlavě a nakonec jsem si krámek otevřela,“ pokračuje zahradnice.

Kokedamy kupují mladé holky i starší pánové, říká zahradnice

Dnes je schopná za tři dny vyrobit asi deset rostlin na niti. „Pořád zkouším nové věci a nové kytky. Používám interiérové rostliny, hlavně ty nenáročné, aby se je mohl pořídit každý, a na zakázku vyrábím i oblíbené rostliny. Když si řeknou, tak není problém vyrobit i něco zajímavějšího,“ vysvětluje.

Kokedamy si podle Lenky kupují lidé napříč všemi věkovými kategoriemi. „Každý v tom najde něco, takže se nedá říct, že by moji zákazníci byli hlavně mladí a holky. Je to od starých pánů, starších dam až po holky ze základky,“ dodává Lenka Hrubá.

Výhra Lenku potěšila. Důležité je pro ni především to, že o jejím projektu bude vědět více lidí.

Magdaléna Medková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme