Z pořadatelů Tour de France se v úvodních dnech slavného závodu stali mořští vlci
Cyklistická Tour de France je jistě známější než ta námořní. Vypadá to ale, že by se letos daly obě zdárně kombinovat. Cyklisté totiž začali 100. ročník na Korsice, tedy na ostrově. A pro jejich doprovod, hlavně pořadatele a novináře, jsou lodě životně důležité.
Moře rozkošně šumí a šplouchá, zatímco novináři jdou vrávoravým krokem na loď. Ta je dopraví do tiskového střediska, které je pro změnu na lodi.
„Je tu 12 konferenčních sálů, které se dají různě přestavět a ve kterých může pracovat až 500 lidí. Je tam všechno nezbytné. Máme tu i 539 kajut, mezi nimi luxusní. Je tu diskotéka, kino, vyhřívaný bazén, masážní salon s hydromasážemi, lázně,“ popisuje Gabriela Izzoová, čím vším disponuje tato loď, která slouží jako zázemí Tour.
Najít ji v přístavu bývá snadné. Bílo-modro-žlutý kolos je dlouhý přes 170 metrů, jeho komín s hlavou mouřenína navíc ční nad všechny ostatní.
Zatímco pořadatelé na lodi i spí a v noci na ni přeplují z cíle etapy do toho následujícího, novináři se na ni dostávají buď auty nebo přímo z cílového prostoru na menší lodi. Andrew, jeden z uznávaných matadorů, zažil leccos, ale tohle ještě ne.
„Někdy jezdíme do cíle lanovkami. Ale tohle jsem ještě nezažil, fakt ne. Tour je bláznivá, autobus se klidně zasekne v cíli, z něj jedeme do tiskového střediska na lodi. Tohle se dá zažít jenom na Tour de France. Žádný jiný závod není takový.“
Pořadatelé Tour de France zkrátka mají velkou invenci. Vypadá to, že chtějí nejen ze sebe samotných, ale i z novinářů udělat mořské vlky.