Pokud chcete dosáhnout kompromisu, tak nejprve musíte z něčeho vycházet, říká Krutílek (ODS). Já jsem velmi ráda, že se podařilo přesvědčit Komisi, aby zvolila tuto cestu, oponuje Nerudová (STAN).
Dohoda podle Handelsblattu mimo jiné obsahuje ujednání, podle kterého se bude pro závod v Osnabrücku hledat kupec, menší výroba v Drážďanech se přemění nebo uzavře.
Německá automobilka Volkswagen uvažuje o rozsáhlém propouštění, snižování platů a nejspíš i zavření několika závodů v Německu. Odbory v pondělí kromě vyjednávání opět vsadily na výstražné stávky.
Mezi recepty k oživení zmiňuje Bureš i setrvání u Green Dealu. „Nevzdávat Green Deal, nevzdávat obnovitelné zdroje, ale doplnit to tak, aby se z něho stal byznysový projekt,“ navrhuje ekonom.
Kritici postupu Bruselu tvrdí, že když budou muset automobilky pokuty platit, nebudou mít peníze na investice do rozvoje nových elektroaut. Se zrušením sankcí v příštím roce nemá problém ani Německo.
„Problémy jednoho odběratele, byť tak významného, jako je Volkswagen, by neměly (v Česku) způsobit dramatický problém,“ uklidňuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.
„Volkswagen bude muset šetřit. Situace je velice vážná, řezy budou vážné a budou je provázet souboje s odboráři,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus šéfredaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký.
„Situace je mimořádně napjatá a nezle ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.
Automobilka Ford v souvislosti s tímto problémem k 9. červenci registrovala v Severní Americe třináct zpráv o požárech. Neobdržela však žádné zprávy o nehodách či zraněních.
Podle ministra dopravy se Evropa nemůže uzavřít před čínskou konkurencí, byť je často neférová oproti podmínkám, které mají tuzemské automobilky. Čínská vláda vydává masivní vládní podporu inovacím.
Vláda jedná o umístění gigafactory v Dolní Lutyni na Karvinsku. A to nejen s dosud neodhaleným investorem, ale také s ochranářskými organizacemi. Závod má totiž stát vedle dvou chráněných území.
Volkswagen má v Sin-ťiangu jednu továrnu. Kvůli politické debatě v ní už předem udělala audit a interní šetření prý neukázalo, že by závod jakkoliv těžil z práce vězňů.
Toyota v loňském roce těžila ze zlepšení situace v dodavatelských řetězcích a ze stabilní poptávky v Severní Americe a v Evropě. Japonská automobilka zvýšila výrobu o 8,6 procenta na 11,5 milionu aut.
Více než 781 000 vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Přes 52 000 vozů Škoda vyrobila v indických závodech.
„Další růst nelze příliš čekat,“ řekl ve vysílání Plusu vedoucí partner pro oblast automotive a výrobního sektoru společnosti EY Petr Knap. Od příštího roku čeká další expanzi elektromobilů.
Evropská komise spustila vyšetřování státních dotací, které Čína poskytuje svým výrobcům automobilů. Jedná tak v reakci na expanzi čínských elektroaut do Evropy.
Francouzský výrobce automobilů Renault ve středu prodá zhruba pět procent ze svého podílu v japonské automobilce Nissan. Prodej má vyvážit poměr sil obou firem.
Průměrná prodejní cena elektromobilů v Evropě v letošním prvním pololetí činila přes 65 tisíc eur (zhruba 1,6 milionu korun), zatímco v Číně jen nepatrně přesahovala 31 tisíc eur (755 tisíc korun).
Ve Švédsku vede Tesla spor s odbory už přes měsíc. Odborový svaz vyhlásil 27. října stávku mechaniků, kteří odmítli provádět údržbu vozů Tesla. Automobilka totiž odmítá jednat o kolektivní smlouvě.
Tržby mladoboleslavská automobilka zvýšila na 19,659 miliardy eur. Firma ale upozornila, že na výsledky měly negativní dopad kurzové vlivy, vyšší náklady a rovněž útlum aktivit v Rusku.
Šéf odborářů Shawn Fain dohodu označil za historickou. Kompromis by se mohl stát vzorem i pro automobilky General Motors a Stellantis, jejichž zaměstnanci v USA také stávkují.
Výpadek u slovinského dodavatele součástek KLS postihl v září celý koncern Volkswagen. Chybějícím dílem byl ozubený věnec pro dvouhmotový setrvačník pro spalovací motory.