Nebezpečné produkty i podvodné inzeráty. Google loni zablokoval nebo odstranil přes 5,5 miliardy reklam
Americký internetový gigant Google v loňském roce zablokoval či odstranil více než 5,5 miliardy reklam, které porušovaly jeho pravidla. To představuje mírný nárůst oproti předchozímu roku. Firma o tom ve středu informovala ve výroční zprávě o opatřeních proti nekalému využívání jejích reklamních platforem.
Mezi zablokovaný obsah patří například reklamy na nebezpečné produkty a podvodné inzeráty slibující zázračné uzdravení či rychlé zbohatnutí, napsala agentura DPA.
„Naším cílem je zachytit špatné reklamy a možné podvodné účty dříve, než se dostanou do našich platforem, nebo je okamžitě odstranit, jakmile jsou odhaleny,“ uvedla firma Google. Dodala, že v tomto úsilí jí nyní ve velké míře pomáhá umělá inteligence (AI).
Na deep fake nejsme připraveni. Manipulovat s ostatními dnes může každý, varuje analytik Šlerka
Číst článek
Upozornila nicméně, že nynější rozmach využívání umělé inteligence má v oblasti reklamy také negativní dopady.
„Není pochyb, že příchod snadno dostupných nástrojů pro tvorbu videí s využitím AI podporuje šíření podvodných reklam s takzvanými deepfakes,“ uvedl podle agentury DPA viceprezident společnosti Google Duncan Lennox, který má bezpečnost reklam na starosti.
Deepfakes je označení pro upravená videa, fotografie či zvukové soubory. Na takto upravených videích například známé osobnosti pronášejí něco, které ve skutečnosti nikdy neřekly.
Google, který je součástí technologického konglomerátu Alphabet, provozuje největší internetový vyhledávač na světě a je světovou jedničkou v internetové reklamě. Celkové tržby společnosti Alphabet, které jsou tvořeny převážně reklamními příjmy Googlu, se loni zvýšily o téměř devět procent na 307,4 miliardy dolarů (více než sedm bilionů Kč).