Audi zastavilo v Ingolstadtu výrobu, problémy má i volkswagen. Kvůli stávce v Maďarsku chybí motory
Automobilka Audi musela kvůli stávce zaměstnanců v maďarské továrně přerušit výrobu ve svém hlavním německém závodě v Ingolstadtu. Nemá totiž motory, které dostává z Maďarska. Německým médiím to v pondělí řekl mluvčí automobilky. Z podobných důvodů stávka ovlivní i produkci ve slovenské továrně automobilky Volkswagen.
Maďarský odborový svaz AHFSZ zahájil týdenní stávku kvůli mzdám minulý týden ve čtvrtek a výroba v maďarském závodě v Györu prakticky stojí.
Odbory požadují zvýšení mzdy alespoň o 18 procent na nejméně 75 000 forintů (6100 Kč) měsíčně. Chtějí také zvýšit další benefity.
Audi přišla s vozem, který řidiče ekologicky vychovává, snižuje emise a navíc umí šetřit palivo
Číst článek
Šéf odborů Tibor Szimacsek agentuře MTI řekl, že jednání mezi zástupci odborů a vedením pokračovala v sobotu. Vedení přišlo s novou nabídkou, již sedmou, kterou však odboráři odmítli, protože neodrážela vážnost situace. Odbory proto požádaly šéfa mateřské firmy Audi, aby se osobně zúčastnil jednání s cílem situaci vyřešit.
Tiskové oddělení Audi Hungaria uvedlo, že jednání mezi vedením a zástupci odborů budou v pondělí pokračovat. Vedení vyjádřilo naději, že se podaří co nejdříve dosáhnout dohody přijatelné pro obě strany.
Mluvčí podniku agentuře DPA potvrdil, že v pondělí a v úterý přeruší Audi výrobu v německém Ingolstadtu, protože jí maďarský závod přestal dodávat motory a podnik nemá velké zásoby. Automobilka používá strategii, kdy jsou součástky dodávány v okamžiku, kdy je potřebuje. Přerušení se dotkne výroby několika tisíc vozů řady A3, A4, A5 a Q2.
Stávka má zatím dopad pouze na hlavní německý závod Audi. Závod v německém Neckarsulmu, kde se vyrábí model A8, zatím vyrábí podle plánu a stejné je to také v Bruselu, kde se vyrábí elektrický e-tron, řekla mluvčí Volkswagenu.
Aféra Dieselgate: Audi musí zaplatit přes 20 miliard korun za porušení emisních standardů
Číst článek
Protest zaměstnanců maďarské továrny Audi ovlivní i výrobu sportovně-užitkových vozidel v bratislavské továrně Volkswagenu, která z Maďarska odebírá motory. Závod Volkswagenu podle médií oznámil, že zrušil úterní ranní směnu. Výroba malých městských vozidel by měla pokračovat bez omezení.
Audi Hungaria má v Györu přes 13 000 zaměstnanců, místní závod patří mezi největší v rámci Audi. Členy svazu AHFSZ je zhruba 9000. V závodě se vyrábí benzinové, naftové a elektrické motory pro Audi, ale i jiné značky ze skupiny Volkswagen.
Na hrubém domácím produktu Maďarska se místní závod Audi podílí asi 1,4 procenta, uvedla s odvoláním na propočty jednoho z maďarských ekonomů agentura Reuters.