Toyota v Kolíně obnovila po odstávce výrobu. Zůstane ale omezená, denně vyprodukují jen stovky aut
Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně po odstávce kvůli nedostatku čipů v pondělí obnovila výrobu, bude ale omezená. Tento týden vyrobí několik stovek aut, dříve jich z výrobních linek sjíždělo až 1000 za den. Zda se podaří výrobu udržet v chodu, není zatím jasné, řekl v pondělí mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
„Situaci sledujeme na denní bázi,“ řekl Paroubek. Celozávodní dovolená v Toyotě skončila 15. srpna, tři týdny pak byla výroba zcela odstavena kvůli nedostatku čipů.
Nedostatek polovodičů na trhu. Kolínská Toyota kvůli tomu na dva týdny zastaví výrobu
Číst článek
V kolínské automobilce se zatím nepodařilo spustit ani plánovanou výrobu modelu Yaris. Zahájena má být v letošním roce, kvůli nedostatku čipů se ale začátek výroby posouvá. Datum slavnostního spuštění výrobní linky na Yaris tak zatím není známé.
Problémy jsou i v jiných automobilkách, o týden delší byla letní odstávka například ve Škodě Auto. V mladoboleslavské automobilce se stále ruší některé směny, problémy se očekávají nejméně celý podzim.
Zaměstnanci Škody Auto dostávají za zrušené směny náhradu mzdy 85 procent průměrného výdělku, do kterého se započítávají například i roční mimořádné bonusy. Zaměstnanci tak za zrušenou směnu dostanou více než za odpracovanou.
Volkswagen omezí provoz ve svých německých závodech. Automobilku trápí nedostatek čipů
Číst článek
Složitá situace je ve Škodě Auto ve všech třech českých výrobních závodech. „Pozitivní zprávou je, že se nám podařilo odvrátit akutní hrozbu ve výrobě PHEV baterií, kde se uvažovalo o ukončení dvacetisměnného systému a převedení na systém patnáctisměnný, což by v konečném důsledku vyřadilo část zaměstnanců,“ uvedl koncem minulého týdne předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.
Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zaměstnává v Kolíně asi 2500 lidí, loni 1. dubna spustila nábor nových zaměstnanců do výroby modelu Yaris, přijmout chce až 1000 zaměstnanců. Představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku.
Podle dat Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147 865 aut.