80 procent Čechů podle průzkumu na internetu používá denně sociální sítě. Instagram u nich dohání Facebook
Podíl českých uživatelů internetu, kteří používají denně sociální sítě, se letos meziročně zvýšil o 11 procentních bodů na 80 procent. Průměrný strávený čas na nich stoupl o pět minut na 149 minut za den. Vyplývá to z průzkumu Ami Digital Index, který v dubnu provedla společnost Ami Digital a agentura STEM/Mark.
Nejpoužívanějšími a nejznámějšími sociálními sítěmi zůstávají YouTube a Facebook, které zná 98, respektive 99 procent uživatelů. Znalost Instagramu se zvýšila o 11 procentních bodů na 92 procent.
10 lidských slabostí, které technologické firmy využívají, aby nás přikovaly k displejům
Číst článek
„Premiantem mezi sociálními sítěmi je Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel Ami Digital Vladan Crha. Instagram nebo Instagram Stories chce začít používat 43 procent uživatelů internetu.
Doba strávená na sociálních sítích roste podle partnera Ami Communications Marka Stránského díky stále se rozšiřujícímu obsahu, které nabízejí. „Přispívá k tomu i růst online gramotnosti v populaci a také nové formáty jako například instagramové a facebookové Stories nebo Whatsapp Status,“ dodal.
Na Facebook několikrát měsíčně přispívá 59 procent českých uživatelů proti 61 procentům loni. Na Instagram přispívá 44 procent uživatelů proti 28 procentům v roce 2017.
Průzkum se uskutečnil v dubnu formou online dotazníku na vzorku 511 lidí ve věku 15 až 59 let. Podle údajů NetMonitor je v ČR 7,77 milionu uživatelů internetu starších deseti let.