Zemřel rakouský miliardář Mateschitz, který vybudoval značku Red Bull. Bylo mu 78 let

Ve věku 78 let zemřel Dietrich Mateschitz, spoluzakladatel a spolumajitel společnosti vyrábějící energetické nápoje Red Bull. Jako první o tom v sobotu pozdě večer informoval motoristický magazín Speedweek, který je součástí skupiny Red Bull. Úmrtí svého dlouholetého společníka později potvrdil během Velké ceny USA formule 1 poradce Red Bullu Helmut Marko.

Vídeň Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dietrich Mateschitz, spoluzakladatel a spolumajitel společnosti vyrábějící energetické nápoje Red Bull

Dietrich Mateschitz, spoluzakladatel a spolumajitel společnosti vyrábějící energetické nápoje Red Bull | Foto: FrankHoermann/Sven Simon/DPA | Zdroj: Profimedia

„Věděli jsme, že jeho zdravotní stav není dobrý,“ řekl Marko televizi Sky. „Teď, když se to stalo, je neskutečné, že tak velká osobnost musela odejít,“ dodal s tím, Mateschitz byl jedinečný a velmi skromný člověk. Nedávno se objevily zprávy, že Mateschitz onemocněl rakovinou, píše agentura DPA.

Rakouský miliardář investoval velkou část svého jmění do sportu, zejména do formule 1. Proslavil se jako tvář Red Bullu, rakousko-thajského konglomerátu, který uvádí, že loni ve 172 zemích světa prodal téměř 10 miliard plechovek svého stejnojmenného energetického nápoje s kofeinem a taurinem.

Začátky v Thajsku

Mateschitz pracoval v 80. letech jako obchodní zástupce. Během svých cest do jihovýchodní Asie si všiml, že díky thajskému energetickému nápoji Krating Daeng lépe překonává únavu spojenou s cestováním přes několik časových pásem. Mateschitz s výrobcem thajského nápoje Čaleem Júvitjou uzavřel spolupráci v roce 1984.

Utrácely víc, než povolují pravidla. Týmům formule 1 Astonu Martin a Red Bullu hrozí finanční tresty

Číst článek

Red Bull uvádí, že Mateschitz pracoval na receptuře tři roky, než byl upravený energetický nápoj v roce 1987 uveden pod novým názvem na trh v jeho rodném Rakousku.

Kolem značky Mateschitz následně vybudoval sportovní, mediální, realitní a gastronomické impérium. Red Bull nyní provozuje fotbalové kluby, hokejové týmy a závodní týmy F1 a má smlouvy se stovkami sportovců.

Prodej energetických nápojů mladistvým je v posledních letech hodně diskutovaný. Část energetických nápojů si v některých zemích Evropské unie děti do 18 let nekoupí. Podobná debata se vede i v Česku.

Negativních dopadů na zdraví dětí mají energetické drinky hned několik. Kromě toho, že kofein může způsobit závislost na jejich pití, zvyšuje také srdeční aktivitu a krevní tlak. Mladiství kvůli tomu mohou trpět poruchami spánku, bolestmi hlavy a ojedinělé nejsou ani srdeční arytmie.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme