Audit odhalil chyby ministerstva při přípravě nového registru vozidel
Problémový registr vozidel vznikl podle auditu společnosti Ernst & Young bez dostatečné přípravy a v nesmyslně krátkém čase. Za to, že nefunguje tak jak má, může nejen současné vedení ministerstva dopravy, ale také všechna předchozí od roku 1998.
Audit si nechal vypracovat resort dopravy. K dispozici ho má server Aktuálně.cz.
Problémy s novým centrálním registrem vozidel rozkrývali Alžběta Havlová a Andrea Čánová
Ministerstvo v případě registru jednalo pomalu a neuvědomovalo si, kolik času může náročná aplikace zabrat. Přitom resort minimálně od 30.června loňského roku věděl, že ho bude mít na starosti.
Nový registr ministerstvo dopravy spustilo 9. července. Po zhruba hodině provozu systém selhal a od té doby se v něm objevují problémy. Software pro nový registr dodala společnost ATS - Telcom Praha za 37 milionů korun bez výběrového řízení.
V té době totiž bylo už jasné, že nebude spadat pod ministerstvo vnitra. A to byla zásadní chyba. Už tehdy mělo podle auditorů ministerstvo zadat nadlimitní veřejnou zakázku v otevřeném řízení.
Dodavatelská firma ATS-Telcom měla na projekt služby málo času. Na vývoj, testování a proškolení měla necelé tři měsíce, protože do poloviny března 2012 připravovala pouze její návrh.
Registr po spuštění nefungoval vůbec a problémy s ním přetrvávají. Například v Praze se často čeká několik hodin, pořadové lístky docházejí už před obědem.
A jak zjistila naše reportérka přímo na místě, situace není o nic lepší ani v Ostravě.
Jeden z tamních úředníků Zdeněk Kopka ocenil zjištění auditorů, že spuštění registru nebylo dostatečně připravené:
„Je to konečně fajn, protože dosud se tvrdilo, že je vše v pořádku, akorát, že to úředníci neumějí. Opak je pravdou. Systém neběží, jak běžel, je pomalejší.“