Češi podle průzkumu při nákupu dávají přednost českým výrobkům
O české výrobky je mezi lidmi zájem. Potvrdil to průzkum, jehož výsledky dnes představí Asociace malých a středních podniků a živnostníků. Český výrobek si podle průzkumu nakupující spojují s přiměřenou cenou a kvalitou.
O reprezentaci domácího zboží by se měli starat podle předsedy asociace Karla Havlíčka i čeští politici.
„Jedna věc je institucionální přímá podpora. To znamená, jsou různá označení výrobků, na což náš spotřebitel docela slyší, ať už se jedná o značku Czech Made nebo Česká kvalita, průzkum to potvrdil. Druhá věc je nepřímá podpora, která spočívá v tom, že čeští politici nebo ti, co jsou dostatečně vidět, dostatečně zmiňují naše výrobce, propagují je ve světě,“ říká Havlíček a pokračuje:
„Ale třeba i takové detaily, jako to, že by český politik měl jezdit tuzemským autem nebo auto tuzemské výroby by mělo být automatické a je zcela nepřijatelné, pokud tak nečiní.“
Průzkum sledoval i to, jak nakupující hodnotí české značky. Podle předsedy asociace je spojují s kvalitou.
„Lidé se dívají, odkud výrobek pochází, ale lidé od nás hodně dají na značku. Obecně dají na konzervativní českou značku. Velmi rádi si kupují české výroby a obecně spojují synonymum kvality a přiměřené ceny s českým výrobkem. To si myslím, že je pro tuzemské producenty docela dobrá zpráva,“ dodává Havlíček.