Těhotnej kuchař i Paralelní listy. Anketa českého internetu Křišťálová lupa zná své vítěze

Těhotnej kuchař, Paměť národa nebo Paralelní listy. I to jsou favorité českého internetu. Aspoň podle výsledků letošní Křišťálové lupy, ve které se umístili na prvních místech. V 18. ročníku online ankety pro ně mohla veřejnost hlasovat v osmi kategoriích. O dalších devíti pak rozhodla odborná porota.

Praha (Aktualizováno: 20:56 23. 11. 2023) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Křišťálová Lupa - Cena českého internetu

Křišťálová Lupa - Cena českého internetu | Foto: Jiří Benák/iDNES.cz | Zdroj: Profimedia

Anketa Křišťálová lupa – Cena českého internetu, proběhla letos poosmnácté. Jejím cílem bylo jako vždy zvolit „nejzajímavější a nejprospěšnější projekty, služby a osobnosti českého Internetu“, jak píšou pořadatelé na webu ankety.

Diváci mohli rozhodnout o udělení cen v kategoriích Cena popularity, Internetové obchodování, Nástroje a služby, One (wo)man show, Online video, Podcast roku, Zájmové weby a Zpravodajství a publicistika.

Týden Společnosti nedůvěry: kdo v Česku věří v konspirace? A k čemu vede nedůvěra v systém?

Číst článek

Jako nejlepší Nástroj a službu nakonec vybrali Mapy.cz a vítězem v internetovém obchodování byl u diváků eshop Alza.cz. Nejoblíbenějším zájmovým webem byly Paralelní listy.

Cenu popularity získal Těhotnej kuchař, vloger a autor kuchařských videí Jaroslav Vajgl, který zároveň vyhrál i v kategoriích One (wo)man show a Online video. V kategorii podcast roku vyhrál projekt Hype-Cast.

Úspěšné byly i Seznam zprávy, které se umístily jako první v kategorii Zpravodajství a publicistika. Server iROZHLAS.cz se v této kategorii umístil čtvrtý.

Hodnocení odborné poroty

O pořadí v ostatních kategoriích rozhodovala už jen odborná porota. Ta za nejlepší Obsahovou inspiraci zvolila Seznam médium, za nejlepší Marketingovou inspiraci pak vybrala sérii videí #JsemTuNovej, kterou se uvedl nový britský velvyslanec v Česku Matt Field.

Za nejlepší Veřejně prospěšnou službu vybrali porotci Paměť národa, která sbírá vzpomínky a dokumentuje zkušenosti pamětníků důležitých historických událostí 20. století.

Porotu zaujal i server Livesport.cz, který vybrala jako nejlepší Globální projekt českých tvůrců. Ocenila také dárcovskou platformu Donio, a to v kategorii Mladá krev. Vítězem v kategorii E-commerce inspirace se staly Bezobslužné prodejny COOP. Za Osobnost roku pak porota zvolila AI, tedy umělou inteligenci.

V kategorii Projekt roku vyhrály Zbraneproukrajinu.cz. Ve finálním výběru této kategorie měl iROZHLAS.cz také zastoupení – jeho projekt Společnost nedůvěry se umístil na sedmém a osmém místě, o které se dělí s projektem Radiožurnálu Život k nezaplacení.

Příchod Bartoše

Vyhlášení cen doprovázela ale i satira, a to zejména v podobě Anticeny. Tu letos vyhrála Nulová aktivita české vlády v boji proti online dezinformacím. Anticenu přišel jménem vlády převzít její místopředseda Ivan Bartoš (Piráti), který zdůraznil, že on sám proti dezinformacím bojoval.

Týden Společnosti nedůvěry: kdo v Česku věří v konspirace? A k čemu vede nedůvěra v systém?

Číst článek

„Kormidlem se neotáčí rychle. Přijel jsem sem zrovna z Týdne pro digitální Česko a je vidět, že 80 partnerů má zájem dělat ‚digital upskill‘, což znamená, že má pak stát trošku ‚upskill‘. Děje se spousta věcí, tak doufám, že že příště už nebudu nic přijímat ani za vládu, ani svým jménem,“ řekl.

„U dezinformací je to ještě trochu těžší, protože vy jako lidé vždy zpochybníte toho ‚messangera‘. A když má vláda tak prachmizernou důvěru, tak nemůžete vykládat lidem, že říkáte pravdu, když vám to nikdo nevěří,“ dodal.

Kromě ankety uspořádal server Lupa.cz, který projekt zaštiťuje, i osmnáctý ročník odborné konference Czech Internet Forum 2023, která mapuje aktuální stav českého internetu z různých úhlů pohledu.

Letos se zabývá například dopadem umělé inteligence na média, tvorbou a monetizací videoobsahu, ale třeba i legislativními změnami a jejich dopadem na média a reklamu.

kth Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme