Na přejezdu opět umíral člověk, dráhy volají po řešení
Další z řady nehod na železničních přejezdech si dnes vyžádala lidský život. Řidič felicie vjel u Otradovic na Mladoboleslavsku přímo pod rozjetý nákladní vlak. Příčinou podobných nehod je ve většině případů právě neukázněnost řidičů. České dráhy se proto hodlají obrátit na krajské hejtmany a policejního prezidenta Jiřího Koláře, aby společně bezpečnost na přejezdech řešili.
Strojvedoucí nákladního vlaku před vjezdem na železniční přejezd houkal, jednasedmdesátiletého řidiče felicie ale varovat nestačil. Muž při srážce zemřel. Křížení tratě s cestou podél Jizery u Otradovic není vybaveno ani světelným signalizačním zařízením.
Počet nehod na přejezdech v poslední době přibývá. Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského jsou ale železniční přejezdy v pořádku. Řidiči jsou však neukáznění, často riskují a nerespektují výstražnou signalizaci, říká. "Dokonce došlo k nehodě na přejezdu se závorami, kde řidič nerespektovat žádné znamení ani závory." Stalo se ve čtvrtek v Jenči u Prahy. Řidič objel čekající vozidla i stažené závory a vjel na koleje právě v okamžiku, kdy projížděl osobní vlak. Spolujezdec utrpěl těžká zranění.
Počátkem dubna vjel městský autobus před vlak na železničním přejezdu v Hradci Králové. Lokomotiva ho odhodila o několik desítek metrů. Nehodu zaplatili životem čtyři cestující v autobuse. Výstražná světla také v tomto případě svítila.
Při nehodách na železnici jsou kromě cestujících v autě ohroženi také lidé ve vlaku a drážní zaměstnanci. Proto chtějí České dráhy kontaktovat policii a krajské úřady. "Chceme je požádat o spolupráci při zajišťování vyšší bezpečnosti na přejezdech, při vytipování přejezdů, kde je třeba lepší zabezpečení," řekl Šťáhlavský.
Pracovní skupina, která přejezdy volající po lepším zabezpečení vybírá, už byla podle Šťáhlavského ustanovena na Olomoucku. "Dojde k uzavření některých méně využívaných přejezdů a svedení dopravy na přejezdy, které budou lépe zabezpečeny," nastínil jedno z možných řešení.
České dráhy mají zvláštní program, ze kterého chtějí letos do zvýšení bezpečnosti na zhruba třiceti přejezdech investovat 140 miliónů korun. Mimoúrovňová křížení jako nejbezpečnější forma křížení silnic a železnic v současnosti vznikají hlavně na koridorových tratích.