Nový úsek dálnice D8 spojí Ústí nad Labem s Německem

Ve čtvrtek začne motoristům sloužit úsek dálnice D8 z Trmic na Ústecku ke státní hranici. Je dlouhý 23 kilometrů, jeho stavba trvala pět let a stála 19 miliard. Řidiči pojedou přes několik mostů a projedou dva tunely - jeden z nich je nejdelším tunelem u nás.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D8

Dálnice D8 | Foto: www.rsd.cz

Nový dálniční úsek s napojením na dálnice v Německu přitáhne na sever Čech zřejmě i více aut a kamionů. Vzhledem k tomu, že úsek přes České středohoří se začne stavět až během příštího roku, se tak zkomplikuje doprava na objízdných silnicích.

Pro směr k hranici bude doporučená trasa z Lovosic přes Velemín, Bořislav a před Teplicemi se už najede na čtyřproudou rychlostní silnici. Zvýšeného počtu vozidel projíždějících obcí se obávají někteří obyvatelé Velemína. Směrem od hranic by pak řidiči měli odbočit v Trmicích do údolí Labe na silnici I. třídy č. 30.

Šéf severočeské dopravní policie Jiří Ušák očekává problémy zejména v Ústí nad Labem. "Na křižovatce pod Větruší to vyhodnocujeme jako rizikové místo, kde skutečně zřejmě i bude docházet k poměrně značnému zahuštění dopravy."

Závažnější dopravní nehoda pak může na silnici podél Labe z Ústí do Lovosic zablokovat provoz úplně. Proto tam jsou kamery, které sledují provoz. Řidiči se pak na informačních tabulích u Trmic a Lovosic dovědí, kterou z tras objíždějících České středohoří bude lepší zvolit.

Gabriela Hauptvogelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme