Pražské letiště vyřešilo technické problémy. Několik hodin nefungovaly informační tabule ani web
Krátce po celosvětovém výpadku počítačových systémů, který ovlivnil odbavování cestujících, muselo pražské letiště řešit další technické problémy. V terminálech ve středu nefungovaly informační tabule o odletech. Cestující například nevěděli, u které přepážky se mají odbavit. Problémy s tabulemi se už podařilo vyřešit, informovalo v 16.30 letiště na sociální síti X a omluvilo se za vzniklé problémy.
„Zobrazovací systémy s informacemi o odletech jsou již funkční a cestující se mohou o svém letu informovat standardní cestou. Omlouváme se za případné komplikace, které cestujícím vznikly. Situace neměla vliv na provoz Letiště Václava Havla Praha,“ uvedlo letiště na síti X a dodalo, že analyzuje příčinu výpadku.
Globální IT výpadek: Pojištění letenek, spekulace o kybernetickém útoku a kdo ponese náklady za škody?
Číst článek
Obrazovky u odbavovacích přepážek nyní opět fungují, lidé už přímo vidí, kam mohou jít se zavazadly. V provozu už je také velká informační tabule, kde jsou podrobnosti o odbavení i odletech.
Předtím, než letiště informační panely zprovoznilo, museli jeho zaměstnanci psát informace ručně. Měli k tomu v každém terminálu bílou tabuli, na kterou psali údaje fixou a informace postupně umazávali a aktualizovali.
Podle mluvčí letiště Evy Krejčí problémy způsobila technická závadu a letiště příčiny analyzuje. Vyloučila, že by na vině byl hackerský útok anebo podobný výpadek jako minulý týden. Tehdy kvůli celosvětovému výpadku nešlo některým aerolinkám odbavení. Letiště muselo zrušit přes dvacet letů a kolem 200 spojů mělo zpoždění.
Mimo provoz jsou ale pořád webové stránky letiště. Podle Krejčí na jejich zprovoznění letiště pracuje, nicméně prioritou bylo, aby fungovaly informační obrazovky na letišti. Podle mluvčí se kvůli výpadku žádný let neopozdil a ani ho letiště muselo zrušit.