Společnost si neuvědomuje, že nadané děti potřebuje, tvrdí Vondráková

Česká republika stále zaostává v podpoře talentovaných a mimořádně talentovaných dětí. Radiožurnálu to řekla Eva Vondráková, předsedkyně Společnosti pro talent a nadání. O tom, jak nejlépe rozpoznat a rozvíjet nadání u dětí, diskutovaly v Praze na světové konferenci stovky odborníků.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Děti ve škole

Děti ve škole | Foto: Ondřej Wolf

Česká republika by si podle Vondrákové v této oblasti mohla vzít příklad z většiny evropských zemí, ale hlavně ze Singapuru, Jižní Koreje, Austrálie či Nového Zélandu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Předsedkyně Společnosti pro talent a nadání Eva Vondráková v Ozvěnách dne

„Třeba v Austrálii a na Novém Zélandě mají školský systém nastavený tak, že každé dítě má právo rozvíjet svůj intelekt, své schopnosti maximálně, jak je to možné. A je povinností vzdělávacího systému se o to postarat.“

„Do toho spadají jak průměrné a handicapované děti, tak i děti nadané. A pokud škola mimořádně nadanému dítěti nemůže poskytnout, co potřebuje, systém se postará o to, aby se tak stalo,“ uvedla Eva Vodnráková v Ozvěnách dne Radiožurnálu.

Naproti tomu v Česku se podle ní stále snažíme „nastrkat“ všechny děti do jedné šablony. Posun, který v tomto směru v posledních letech nastal, je jen velmi malý a pomalý.

„Tady se vůbec nedomýšlí, že ty (nadané) děti potřebujeme, což si většina ostatních států uvědomuje. Že z těchto dětí, když je dobře vychováme a dobře vzděláme, tak budeme mít kvalitní odborníky a slušné lidi, kteří pozvednou úroveň celé společnosti,“ poznamenala Vondráková.

Jaroslav Beránek, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme