Tropické teploty upravují pracovní dobu silničářů. Na D1 u Přerova začínají betonovat už ve tři hodiny v noci

Stavba posledního chybějícího úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Říkovicemi je v polovině. Silničáři pracují v těchto dnech například na budoucím mostě v Tovačovské ulici na okraji Přerova. Práce na betonování jim ale komplikují vysoké teploty. Tisíce kubíků dováženého materiálu musí hydratovat a chemicky upravovat.

Přerov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba budoucího mostu v Tovačovské ulici na okraji Přerova

Stavba budoucího mostu v Tovačovské ulici na okraji Přerova | Foto: Lenka Kratochvílová | Zdroj: Český rozhlas

Dělníci betonovou směs stříkají velkými hadicemi z domíchávačů, které sem jezdí jeden za druhým. „Počítá se okolo 100 domíchávačů. Je to plus minus 900 kubíků, takže 9 kubíků na domíchávač,“ přibližuje na vrcholu šestimetrové ocelové konstrukce budoucího mostu mistr Juraj Ondrušík.

Přehrát

00:00 / 00:00

Tropické teploty upravují pracovní dobu silničářů. Na stavbě dálnice D1 u Přerova začínají už v noci

V těchto horkých dnech začínají práce na mostu už okolo třetí ráno. „Pospícháme, abychom zachytili počasí, kdy budeme mít zabetonované trámy, které vytváří největší hydratační teplo, a abychom skončili v nějakém normálním období,“ dodává Ondrušík.

Tento most bude dlouhý 150 metrů a povede přes Tovačovskou ulici. Vedoucí stavby Petr Černík ale současně dohlíží na stavbu dalších 12 mostů mezi Přerovem a Říkovicemi. Práce jsou podle něj v mírném předstihu.

„Máme založené všechny mosty, máme na většině mostů spodní stavbu a betonujeme první mostovku. Když nepočítám tu ocelovou estakádu, která už je v nějakém pokročilejším stadiu, tak je to první velká betonáž mostovky,“ zmiňuje Černík.

Původní harmonogram počítal s dokončením dálnice v březnu 2026. Přerované by se jí ale mohli dočkat už o tři měsíce dříve. „Urychlení velké dálniční stavby s sebou nese i více nákladů a právě o tyto náklady je mimo jedné třeba jednat i se Státním fondem dopravy infrastruktury,“ vysvětluje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Stavba desetikilometrového úseku dálnice začala loni v lednu a má pomoct přetížené dopravě v regionu. Stát za ni zaplatí téměř sedm miliard korun.

Lenka Kratochvílová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme