V České televizi zůstane reklama jen na dvou kanálech

Od příštího roku reklama už jen na ČT2 a ČT4. To je novinka, kterou zavádí senátní předloha a kterou dnes chválili poslanci. Získané finance mají jít na Státní fond kultury, respektive na výrobu sportovních pořadů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká televize

Česká televize | Foto: Tomáš Adamec

Původně měla reklama na České televizi zaniknout úplně. Podle senátora za ODS Jiřího Oberfalzera, který je jedním z autorů novely, by ale právě fond kultury přišel o peníze.

Přehrát

00:00 / 00:00

Senátor za ODS Jiří Oberfalzer a Jiří Mikeš z VŠE mluví o reklamě na ČT v Ozvěnách dne na Radiožurnálu.mp3

„11. 11. tohoto roku by došlo k úplnému zákazu reklamy na České televizi. Protože výnosy reklamy částečně také financován Fond kinematografie a Fond kultury neměl žádné aktuální zdroje, tak jsme navrhli novelu, která by s pomocí reklamy umožnila pokračování financování těchto fondů. Čili pravda je taková, že my jsme naopak touto iniciativou reklamu na České televizi alespoň do určité míry zachránili,“ řekl Jiří Oberfalzer.

Jiří Mikeš z Vysoké školy ekonomické a bývalý ředitel Asociace reklamních agentur se domnívá, že jde o pozitivní krok.

„Nicméně je otázka, zdali se vůbec mělo přikročit k tomu, že reklama v České televizi pozvolna skomírala a až někdy v příštím roce nebo za dva roky prostě zemře. Já si myslím, že lidi mají právo na komerční informaci, protože reklama je komerční informace. A soudím, že Česká televize ty čtyři kanály, co bude mít, prostě neudrží, pokud se nezvednou koncesionářské poplatky,“ uvedl Jiří Mikeš.

Očekává, že se zvýší ceny za reklamu na velkých televizních stanicích.

Jakub Šídlo, Eva Presová, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme