Vláda rozhodne, zda dopravci budou platit mýto i na silnicích dalších tříd

Mýto jen na hlavních tazích, nebo prakticky na všech silnicích - tak rozdílné jsou návrhy nové mýtné koncepce, o které dnes bude rozhodovat vláda v demisi. Ani ministerstvo dopravy nedalo jasné doporučení, která z pěti variant je nejvýhodnější.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Placená kamionová doprava na Pražském okruhu

Placená kamionová doprava na Pražském okruhu | Foto: Tomáš Adamec

Podle resortu dopravy jde o strategické rozhodnutí, jestli má být mýto především zdrojem financí tak, jak je to ve většině evropských států, nebo sloužit k regulaci dopravy.

Na základě toho vypíše ministerstvo dopravy výběrové řízení na nového provozovatele mýtného systému. Smlouva s tím stávajícím podle mluvčího resortu Tomáše Neřolda vyprší v roce 2016.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaké podoby by mohlo mít v dohledné době mýtné, přibližuje Eva Kézrová

„Musíme už co nejdříve nadefinovat, jak chceme, aby mýto vypadalo po roce 2016, abychom stihli v tomto termínu mít celý systém připraven na spuštění,“ říká Tomáš Neřold.

Jednotlivé varianty předpokládají, že rozsah mýta zůstane stejný, nebo se rozšíří o další hlavní tahy, či dokonce až na silnice druhých i třetích tříd. To dopravci považují za neekonomické.

„Je maximálně možné zpoplatnit ještě zhruba necelých 1000 kilometrů silnic první třídy, kde by náklady na výběr mýtného byly ještě o něco nižší a byl by z toho nějaký zisk,“ potvrzuje Martin Felix ze Sdružení dopravců Česmad Bohemia.

Bez ohledu na vládou zvolenou variantu předpokládá nový návrh mýtné koncepce zvýšení sazeb od roku 2016.

Eva Kézrová, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme