Němci nepřišli na chuť biobenzínu, raději kupují drahý Super
Uvedení nového biobenzínu E10 na německý trh se nepodařilo. Přestože jinak patří Němci k největším fanouškům ekologických technologií na světě, novému palivu nepřišli na chuť ani po několika měsících, kdy je k dostání na benzínových pumpách. Jsou spíše ochotni platit více za klasický benzín, protože bojkot biopaliva prudce zvyšuje jeho cenu.
Přesto, že vláda před měsícem slíbila informační kampaň, nepodařilo se většinu Němců přesvědčit, že nové palivo s desetiprocentním obsahem bioethanolu nepoškodí motor jejich vozidla.
Z průzkumů petrolejářského průmyslu vyplývá, že biobenzín si kupuje jen kolem 22 procent Němců a 78 procent zákazníků dává přednost benzínu Super nebo Super Plus, který se v Česku prodává pod označením Natural.
Ceny klasického benzínu přitom stále stoupají, momentálně stojí v Německu litr 1,60 euro. Podle průzkumů jde o čtvrtý nejdražší benzín v zemích Evropské unie.
Největší německý prodejce paliva Aral oznámil, že na všech svých čerpacích stanicích, kterých má po Německu kolem 2,5 tisíce bude kromě E 10 zpět prodávat i Super a Super Plus.
Podle mnohých expertů mohou být celkové škody na životním prostředí při výrobě biopaliva větší než jejich snížení při jeho používání. Proti biopalivu protestují i ekologické organizace, protože má velmi negativní dopad na zemědělství v zemích třetího světa. Suroviny na jeho výrobu ničí půdu a pěstují se na úkor obilí. Ceny pšenice tak na světových trzích rychle rostou.