Polské dráhy čelily rozsáhlé havárii zabezpečovací sítě. Mimo provoz bylo přes 800 kilometrů tratí
Polskou státní železniční společnost zasáhl ve čtvrtek rozsáhlý výpadek zabezpečovacího systému. Problémy byly od časného rána na více než 800 kilometrech tratí. Vpodvečer obnovily provoz všechna centra řízení železniční dopravy zasažená dříve poruchou, která způsobila mnohahodinová zpoždění dálkových i regionálních vlaků. Informovaly o tom Polské státní dráhy (PKP).
Havárie vyřadila z provozu 19 ze 33 regionálních řídících center, které sledují bezpečný pohyb vlaků na tratích. Podle místopředsedy dozorčí rady státních drah Miroslawa Skubiszyńského budou cestující pociťovat následky výpadku zabezpečovacího systému velmi dlouho.
Příčinou komplikací byla softwarová chyba signalizačních systémů, která kromě Polska v menší míře zasáhla i Itálii a některé asijské země, uvedl podle agentury AFP francouzský výrobce vlaků Alstom, který za systémy zodpovídá.
„Do 18:00 technici a zástupci výrobce obnovili fungování posledních pěti místních řídících center. Obnovuje se provoz vlaků podle jejich jízdních řádů,“ uvedla společnost PKP. Dodala, že podle firmy Alstom problémy s fungováním řídících systémů způsobilo chybné formátování času. Zástupci společnosti ujistili, že nešlo o kyberútok a že nebyla ohrožena bezpečnost na železnici.
Rozsah havárie byl skoro celostátní, a proto některé vlaky vůbec nevyjely. Přepravu běženců z Ukrajiny od hranic do vnitrozemí Polska teď koordinovaly úřady jednotlivých polských vojvodství a nahrazovaly zparalyzované vlaky autobusy.