Slovenská policie pátrá, proč dálniční most spadl a zabil čtyři lidi
Slovenská policie vyšetřuje včerejší zřícení rozestavěného dálničního mostu nedaleko Popradu. Neštěstí si vyžádalo 4 mrtvé a 14 zraněných, jejichž stav je nyní podle všeho stabilizovaný. Most byl součástí stavby dálnice D1 na severovýchodě země. Při neštěstí z dosud neznámých důvodů selhala kovová konstrukce, která držela bednění, když dělníci pumpovali dovnitř beton.
Pod tíhou čerstvého betonu se konstrukce zřítila a dělníci spadli z mnohametrové výšky, když betonovali vrchní část mostu.
Za stavbu tohoto úseku dálnice zodpovídá česká firma Bögl a Krýsl, která stojí v Česku před soudem kvůli neštěstí ve Studénce v roce 2008, kdy vlak narazil do spadlého mostu a zemřelo 8 lidí. Firma ale uvedla, že zřícený most na Slovensku nestavěla ona, ale její slovenský subdodavatel, firma SEMOS z Prešova.
Neštěstí na slovenské dálnici shrnuje a na místo nehody míří zpravodaj Českého rozhlasu na Slovensku Vojtěch Berger
Firma SEMOS se ale ohrazuje, že byla pouze generálním dodavatelem stavby.
Rozhodující slovo ve spekulacích budou mít policejní znalci a vyšetřovatelé, kteří nehodu již vyšetřují na místě. Rovněž začaly práce na odstraňování strojů, na které most spadl.
Bezprostředně po neštěstí se na Slovensku rozproudila debata o financování dálnic. Zakázku na stavbu dálničního úseku u Levoče udělila předchozí vláda Ivety Radičové. Současná vláda Roberta Fica tvrdí, že vítězná cena byla příliš nízká a že levnější stavba znamená i nižší kvalitu.