Strojvůdce havarovaného španělského rychlovlaku čelí obvinění z nedbalosti
Španělská policie oficiálně obvinila řidiče havarovaného vlaku z nedbalosti. Řídil soupravu, která vykolejila poblíž Santiaga de Compostela. Strojvedoucí údajně úsekem projížděl dvojnásobkem povolené rychlosti a podle rádiové komunikace to věděl. Při tragické nehodě zemřelo přes 80 lidí. Dalších 200 cestujících se zranilo, desítky z nich vážně.
Potvrzuje se, že příčinou nehody byla vysoká rychlost vlaku. Objevil se i záznam z bezpečnostní kamery přímo na trati, ze kterého je téměř jasné, že vlak v zatáčce vyletěl z tratě právě kvůli rychlosti.
Strojvedoucí vlaku zatím ještě nebyl oficiálně vyslechnut. Leží v nemocnici, byl lehce zraněn a utrpěl šok. Byl však zatčen a je pod policejním dohledem. Jeho výslech by měl proběhnout zřejmě zítra.
Černé skříňky, které byly umístěny v lokomotivě a zaznamenávaly veškeré údaje a rozhovory, už byly nalezeny a vyšetřovatelé je začali analyzovat.
Aktuální informace o vlakovém neštěstí ve Španělsku sdělila spolupracovnice ČRo Kateřina Ferenčíková
V neprospěch strojvůdce hovoří hlavně jeho facebooková stránka, na které se opakovaně chlubil, když se se svojí soupravou dostal až na nejvyšší povolenou rychlost na trati, třeba až ke dvěma stovkám kilometrů za hodinu.
Jako příčina nehody zatím ale není vyloučena ani technická závada nebo porucha zabezpečení.
Železniční neštěstí patří k nejhorším v Evropě. Španělsko drží třídenní státní smutek na památku obětem. Na místě nehody přibývají květiny.
Na vládních budovách už od včerejška visí vlajky na půl žerdi, ve státních úřadech a institucích se v poledne držela minuta ticha. Včera i dnes se také rozezněly zvony v katedrálách po celém Španělsku, lidé si připomněli oběti při mších.
Při vysílání státní televize i některých soukromých stanic se na obrazovce objevuje černá stužka. Život jde ale dál. Nebyly zrušeny žádné významné akce ani festivaly kromě Galície, kde oficiální smutek potrvá celý týden.
Španělská policie chce vyslechnout strojvůdce havarovaného rychlovlaku
Číst článek