„Řada českých europoslanců totiž skončí ve frakcích, které budou mít minoritní až nulový vliv,“ odhaduje Kateřina Šafaříková. V minulosti přitom čeští zástupci dokázali fungování Unie ovlivňovat.
„V USA mají přísnější limity už nějakou dobu a auta tam nejsou nijak dražší než v Evropě. Není tam žádné přelomové řešení, jde jen o to, vyladit stávající technologie,“ říká Michal Vojtíšek z ČVUT.
Takzvaná ekologická zóna třetí třídy umožňuje primárně jízdu plně elektrických automobilů. Výjimky platí pro větší dodávky s hybridním pohonem a pro sanitky, policejní auta nebo lidi s hendikepem.
Proti rozšíření nízkoemisní zóny bojovali jak někteří motoristé, tak i konzervativní britská vláda. A to navzdory faktu, že opatření je v souladu s její zelenou politikou.
„Bude kompletně rekonstruována Barrandovská rampa a nebude možný přímý sjezd ze směru od Barandova na Barrandovský most,“ popisuje změny od 15. května ředitel Technické správy komunikací Sinčák.
Souhlasu unijních ministrů s dlouho diskutovanými pravidly předcházela dohoda Německa s Evropskou komisí, která zajišťuje možnost dále využívat spalovací motory poháněné výhradně syntetickými palivy.
„Modernější spalovací motory mají významně menší dopad na životní prostředí než staré. Směřujeme k tomu, aby norma pomáhala jak automobilovému průmyslu, tak životnímu prostředí,“ řekl ministr dopravy.
Podle Michala Lehečky nelze říct, že by mladí lidé byli proti autům nebo by je nepoužívali – spíše možná chtějí větší různorodost dopravního spojení, které bude i šetrnější k životnímu prostředí.
Elektromobily jsou budoucností Evropy, domnívá se Petr Knap z poradenské společnosti EY. Šéfredaktor Autoweek.cz Vladimír Rybecký upozorňuje, že jejich výroba je energeticky náročná.
Tesla kombinuje odbytová čísla za své dražší elektromobily Model S a X a levnější Model 3 a Y. Firma ve svých zprávách neuvádí samostatně prodej a výrobu aut za jednotlivé regiony.
Ogier po jedenácti soutěžích MS vedl o 17 bodů a v Monze by mu v areálu a okolí slavného motoristického okruhu stačilo k obhajobě titulu i třetí místo.
Hosté Debaty Plus diskutovali například o roli bankovního sektoru v přechodu na zelenou ekonomiku, nutnosti změny systému českého školství nebo o tom, které daně by se v Česku měly zvýšit nebo snížit.
Automobilky se potýkají s dlouhodobým nedostatkem čipů potřebných k výrobě aut, což zpožďuje dodávky nových vozů. Kvůli dlouhým dodacím lhůtám si tak někteří Češi raději pořizují mladší ojetiny.
Nehoda se stala v době, kdy se kvůli několika nehodám zvýšila pozornost vůči systému poloautomatického řízení americké automobilky. Americké silniční úřady prošetřují několik desítek nehod vozů Tesla.
V Česku klesl kvůli uzavření provozoven a dalším omezením prodej ojetin o 53 tisíc na 707 tisíc vozů. Polovinu z nich tvořila auta historicky dovezená ze zahraničí.
Skupina v čele s Dánskem a Nizozemskem si přeje, aby se automobilový průmysl sladil s ambiciózní unijní klimatickou politikou, napsala agentura Reuters.
Automobilka podle komise nadhodnocováním údajů eliminovala rozdíly mezi skutečnými objemy prodeje a svými interními cíli a udržovala si na veřejnosti vedoucí pozici mezi výrobci luxusních vozů.