Pražští policisté pátrají po mladém muži, který podle nich koncem července ve společnosti svých přátel poškodil sochu Nicholase Wintona na prvním nástupišti hlavního nádraží.
Přesná podoba projektu zatím není jasná, ale jednou z možností je i výstavba nové budovy Národní knihovny. Proti rozhodnutí radních vystupují například Piráti, kteří kritizují netransparentnost.
Jeden život je trochu rekonstrukcí a trochu pomníkem Nicholasi Wintonovi, což pro současný film nikdy není pochvala, píše v recenzi snímku Pavel Sladký.
Pražské hlavní nádraží má doplnit jedna z největších dřevostaveb v Česku. Vizualizace ukazují světlou stavbu vystupující z šedi metropole. „Takovouto barvu si to nezachová,“ říká expert Petr Kuklík.
„Přístup, se který přicházejí dánští architekti, chce obnovit funkci budovy. V soutěžním návrhu navrhli nějakou cestu,“ říká náměstek pražského primátora.
Při rozhodování o hlavním nádraží jako památce využilo ministerstvo postoj Drážního úřadu. Ten konstatoval, že Fantova budova a odbavovací hala jsou jedna stavba. O necelé čtyři měsíce ale otočil.
Správa železnic hájí postup v architektonické soutěži o proměnu hlavního nádraží v Praze. Zpočátku podle ní nebylo jasné, že je to kulturní památka. To připouští i památkáři. Co bude s projektem dál?
Památkovou ochranu nese zejména secesní Fantova budova, nová odbavovací hala nicméně podle ministerstva není samostatným objektem, ale přístavbou, takže se na ni památková ochrana také vztahuje.
Anthony Hopkins si v novém filmu zahrál sira Nicholase Wintona, který v roce 1939 zorganizoval transporty z okupovaného Československa do Anglie. Zachránil tím 669 převážně židovských dětí.
„Dvakrát se nám stalo, že přišla obálka s bílým práškem. Policie zavřela celou ulici. Několikrát jsme tu měli nápisy na dveřích a házeli nám exkrementy ke dveřím,“ vzpomíná Martin Rozumek.
Nedůstojná situace na hlavním nádraží v Praze má jediné řešení, a to zapojit Správu uprchlických zařízení. V rozhovoru pro Radiožurnál to řekl ředitel Organizace pro pomoc uprchlíkům Martin Rozumek.
Během čekací doby na vyřízení víza nebo ověření dvojího občanství stát neposkytuje uprchlíkům ubytování. Většina z nich se tak vrací až na deset dní na hlavní nádraží, které situaci nezvládá.
Komplikace čekají řidiče na magistrále u hlavního nádraží pouze ve směru na Holešovice. Kvůli pracím budou namísto tři průjezdné pouze dva pruhy. Zúžení potrvá do poloviny listopadu.
Na nádraží si nechalo podat jednodávkovou vakcínu od Johnson & Johnson více než 4000 lidí. Na Chodově jich dostalo látku z dílny Pfizer/BioNTech přes 9000, skoro půlka si přišla jen pro druhou dávku.
„Součet ještě nemáme, ale na hlavní nádraží přijde každý den okolo 400 lidí a na Chodově je to zhruba 800 až 850 lidí za den. Je to násobně víc, než jsme očekávali,“ říká marketér Daniel Köppl.
Nejsou to jen ulice, které během epidemie koronaviru zejí prázdnotou. Ruch takřka utichl i na vlakových nádražích. Dopravci tak za poslední rok zaznamenali kvůli opatřením výrazný pokles cestujících.
„Jedná se o provizorní řešení do doby, než bude vybudován podchod a výtah na Žižkov. Ten se stále ještě staví,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Model Hlavního nádraží je složený z 342 383 kostiček Lega, zabírá plochu 15 m², je vysoký dva metry a váží 2 705 kg. Postavení modelu trvalo 2 137 hodin.
Vlakovou dopravu v hlavním městě kolem nedělního poledne zkomplikoval požár měnírny v Malé Chuchli, který způsobil výpadek napájení na pražském hlavním nádraží.
Nejšílenější nápady občas bývají jedny z nejlepších. Takový je určitě i nápad zazpívat si na hlavním nádraží v Praze Českou mši vánoční, a to s lidmi, kteří mají zrovna čas nebo jdou okolo.
Pražští policisté museli odložit případ poničeného Wintonova památníku rozloučení. Pachatele se jim totiž nepodařilo vypátrat. Škoda přesáhla 180 tisíc korun.
Krádež kabelů omezila od nedělního rána zhruba do 15.00 hodin provoz vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím v Praze. Kvůli poruše zabezpečovacího zařízení nabíraly vlaky zpoždění.