Lidé by dali za půl litru točené limonády 30 korun, v uplynulém čtvrtletí ale stála 43 korun. Rozdíl v očekávané a reálné ceně byl zjištěn i u čepovaného dvanáctistupňového piva, činí deset korun.
Vypijeme méně sladkých limonád a víc vody, tak by se daly popsat chutě Čechů v posledních letech. Ukazují to data Českého statistického úřadu. A nejsme sami. Zájem o limonády klesá třeba i v USA.
Češi si v restauracích začínají dávat pozor na domácí limonády. V některých podnicích totiž jde jen o kohoutkovou vodu ochucenou chemickým sirupem. 70 procent zákazníků se tak podle průzkumu agentury Datank před objednáním zajímá o to, jestli je v pití vůbec ovoce.
Místo piva točenou limonádu. Horké letní dny hrají do karet hlavně jejich výrobcům, a to i přesto, že v posledních letech Češi na sladkých nápojích šetřili a raději si natočili vodu z kohoutku. Největší český výrobce točené malinovky letos očekává rekordní tržby. Rozšířit svou nabídku a zchladit zákazníky se ale snaží i samotné restaurace a bary, které vymýšlejí neobvyklé domácí limonády.
Coca-Cola i Pepsi mění ve Spojených státech složení. Jinak by totiž oblíbené limonády musely nést varování, že způsobují rakovinu. Jedna z přísad se totiž dostala na kalifornský seznam karcinogenních látek.
Americké rádio se chlubí, že jeho novináři objevili – po 125 letech - původní recept na Coca-Colu. Jedná se o historický objev, nebo spíše marketingový tah firmy?