„My ho od letošního ledna máme aktivní ve výhradním provozu na 622 kilometrech hlavních koridorových tratích a do dalších let počítáme s postupným rozšiřováním,“ říká Kupka o systému ETCS.
Místopředseda ODS Martin Kupka zvažuje kandidaturu na předsedu strany. Dalším kandidátem, o kterém se spekuluje, je hejtman Martin Kuba, ten to ale zatím příliš nechtěl komentovat.
„Doufám, že není možné, aby naši zemi reprezentoval v zahraničí někdo, kdo se choval jako odpudivý rasista a xenofob,“ uvedl k Turkovi ministr zemědělství a předseda lidovců Marek Výborný.
Nejvíce kritiky zní z ODS – tradičně z jižních Čech, ale i z Královéhradeckého nebo Zlínského kraje. Pragmatické rozdělení ale preferují i lidovci. Jen z TOP 09 se ozývá, že by koalice neměla skončit.
Zatím není jasné, kdo Fialu v čele ODS nahradí. Nejčastěji se zmiňují tři jména: dosavadní ministr dopravy Martin Kupka, dosluhující ministryně obrany Jana Černochová nebo zmíněný hejtman Kuba.
Řidiči mohou od neděle jezdit na úseku dálnice D3 mezi Planou nad Lužnicí a Úsilným 150 km/h. Pilotní projekt bude sledovat ministerstvo dopravy minimálně půl roku.
„Pro Národní památkový ústav je varianta, kde jsme počítali s přenesením konstrukce na jiné místo v Praze, prostě nepřijatelná,“ říká o mostu na Výtoni ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Obyvatelům Martinic na Holešovsku vadí, že se neustále oddaluje termín zprovoznění dálnice D49. Pro místní to totiž znamená, že jim pod okny denně projede až 13 tisíc aut.
Záplavy loni v září zdecimovaly půl kilometru kolejí, náspů a poničily i velký most. Je to poslední neobnovený úsek v Moravskoslezském kraji, říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Podle místostarosty Mikulova Iva Hrdličky (Piráti) se mnozí odpůrci unavili nebo už jsou v zastupitelstvech jiní lidé. Navíc doprava je stále intenzivnější a dálnice jí tak velmi uleví.
Stát v březnu uvolnil krajům prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) dvě miliardy korun. Částka je proti loňským čtyřem miliardám korun poloviční a podle krajů nedostatečná.
Hlavními příčinami nehod jsou nevěnování se řízení a nesprávné otáčení a couvání. U nejtragičtějších nehod je to nepřiměřená rychlost nebo přejetí do protisměru.
„Ta cesta přinese unikátní příležitost českým vědeckým týmům a firmám vyzkoušet to, co se na zemském povrchu v běžných podmínkách vyzkoušet nedá,“ míní ministr Kupka.
Podle odborníků je most významnou technickou kulturní památkou a jeho nýtovaná konstrukce je památkově chráněná. Kvůli špatnému stavu je provoz vlaků na mostě výrazně omezen.
Cla na dovoz automobilových dílů do Spojených států amerických, která by měla začít platit v sobotu 3. května, by se mohla dotknout českých výrobců více než tento týden oznámená reciproční cla.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) uvedl, že na vybraných přechodech budou provedeny technické úpravy, aby bylo možné dezinfikovat co největší množství projíždějících vozidel.
„Předpokládáme, že budeme takto úspěšně napojovat i další úřady. Máme rozjednán úřad průmyslového vlastnictví a ministerstvo práce a sociálních věcí,“ říká ředitel digitální a informační agentury.
O volebních výsledcích ze všeho nejvíc rozhodují nálady. Radost, naděje, nespokojenost nebo strach. Opozici to došlo už dávno, a tak v kampani přednostně sází na emoce.
„Rozhodli jsme se, že vyhodnocení a rozhodnutí, jaký bude další postup, má padnout až v roce 2027 na základě českých zkušeností s ETCS, ale i zahraničních,“ popsal Kupka.
Ve videu na sociální síti TikTok nazvala Schillerová Fialu „parchantem“ kvůli tomu, že inicioval schůzku šéfů parlamentních stran až poté, co vláda rozhodla o zvyšování výdajů na obranu.
Případné sankce za nesplnění cílů by se tak vyměřovaly až po pěti letech, tedy po roce 2029. V rámci tohoto pětiletého období by se měly emise snížit o 15 procent.