„Lidi postupně pochopili, že nejde o omezování, ale o příležitost na lepší život. Město je věčně ucpané, takže ta svoboda jezdit autem není tak docela svoboda,“ popisuje architektka.
„Pro nás je teď zásadní vyřešit problém příliš drahého měsíčního kuponu ve srovnání s ročním kuponem,“ říká pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Zdražení jízdného nepodporuje.
Producent, novinář, scenárista a publicista Radek Bajgar v pořadu Osobnost Plus u moderátorky Barbory Tachecí hovořil například o tom, jak ho dokážou rozlítit České dráhy.
Prahu čekají omezení v hromadné dopravě. Autobusy, tramvaje i metro budou dva týdny v lednu jezdit podobně jako o prázdninách. Cestující nemá kdo vozit, dopravci se potýkají s nedostatkem řidičů.
Tramvaje v Brně stále častěji nemohou projet kvůli vozidlům odstaveným přímo na kolejích nebo zaparkovaným u krajnice. Jejich řidiči si často neuvědomují, kolik prostoru tramvaj skutečně potřebuje. Překážející auta prý brněnská městská policie odtahuje hned několikrát týdně.
Stejnou provozní dotaci jako letos dostane v příštím roce od města brněnský Dopravní podnik, alespoň to navrhuje městská rada. Přitom už letos bylo kvůli rostoucím nákladům potřeba provoz zredukovat asi o pět procent. Řada cestujících tak musí častěji přestupovat a v méně frekventovaných časech se prodloužily intervaly. Některé městské části mají výhrady, s obnovením požadovaných přímých spojů ale magistrát nepočítá.
V Jindřichově Hradci se dnes opět bude mluvit o městské hromadné dopravě. Na 18. hodinu svolalo vedení města do Kulturního domu Jitka veřejnou schůzi, na které se bude řešit nová podoba MHD v Otíně, místní části Jindřichova Hradce.
Od letošního jara má veřejnost k dispozici bezplatnou aplikaci pro mobilní telefony, která má černé pasažéry upozorňovat na výskyt revizorů v určité lokalitě. Dopravní podniky v celé republice s jejím šířením sice nesouhlasily, současně ale tvrdily, že neplatičům zřejmě stejně příliš nepomohou. V Brně se to po půl roce fungování víceméně potvrzuje.
Bohumínu hrozí, že přijde o autobusové spojení s centrem Ostravy, a ve městě to vyvolalo poprask. Lidé, kteří počítají každou korunu, mají strach, že se jim cestování do krajského města prodraží. V Ostravě mnozí pracují a teď se obávají, že jim zdánlivě banální změna autobusové trasy zkomplikuje cestu do zaměstnání nebo k lékaři.
Kvůli stoupajícím cenám energií a nutnosti šetřit ruší ministerstvo dopravy od dnešního dne pět rychlíků a další spoje budou jezdit s omezením. Se změnami musí počítat i cestující v pražské městské a příměstské dopravě. Provoz je omezen pravidelně každý rok o prázdninách a navíc začaly platit některé trvalé změny.
Pokuta za cestování načerno přijde ode dneška v Olomouci na 1500 korun. Doposud přitom po černých pasažérech olomoucký dopravní podnik požadoval 1000 korun.
Elektromobilem se téměř nikdo z nás ještě nesvezl a už se na silnice snaží prodrat také elektrobus. V Týně nad Vltavou bude po tři týdny bude vozit cestující nejen po městě, ale i do čtyři kilometry vzdálené obce Hněvkovice a do Jaderné elektrárny Temelín. Testovací jízda rozhodne, zda s ním lidé budou jezdit na nákupy nebo k lékaři naprosto běžně.
V Ostravě už nebudou jezdit prázdné autobusy. Dopravní podnik musí ušetřit desítky milionů korun. Spoje, o které není dostatečný zájem, proto skončily na černé listině.
Městská hromadná doprava dnes ve většině velkých měst jezdí podle sobotních jízdních řádů. Platí to například v Praze, v Ostravě, Plzni nebo Brně, kde skončí denní provoz nejdřív, už po šestnácté hodině.
Německá policie zadržela tři osoby marockého původu podezřelé z příslušnosti k islamistické teroristické síti Al-Káida. Ti údajně plánovali bombový útok na městskou dopravu. Dnes stanou před vyšetřujícím soudcem německého nejvyššího soudu.
Po třech letech se v Praze začíná stavět nová tramvajová trať. O tomto víkendu těžká technika rozložila most bývalé železniční vlečky nad silnicí mezi Vítězným náměstím a Suchdolem, blízko bývalého hotelu International. Místo mostu má být nová konečná zastávka. Celá stavba tramvajové trati je ale sporná. Prodloužení trati o čtvrt kilometru je zatím samoúčelné a také dost drahé.
Centrum Prahy dnes bude patřit atletům. Tisíce přihlášených běžců se zúčastní Hervis půlmaratonu! Omezení v dopravě se budou týkat nejvíc vltavských nábřeží a také Palackého, Jiráskova nebo Palachova náměstí. Tyto lokality budou během dopoledne úplně uzavřeny pro automobilovou dopravu.