Radiožurnál stále poslouchá nejvíce lidí, přes 730 tisíc denně. V závěsu je Rádio Impuls a Evropa 2
Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí byl v druhém pololetí loňského roku Český rozhlas Radiožurnál s průměrně 733 tisíci posluchači denně. Oproti prvnímu pololetí to je o 110 tisíc posluchačů méně. Následuje Rádio Impuls s poklesem o 22 tisíc na 666 tisíc posluchačů a Evropa 2 s 640 tisíci posluchači. Vyplývá to z prezentovaných výsledků měření poslechovosti Radioprojekt.
Proti stejnému období loni Radiožurnálu ubylo 128 tisíc posluchačů, Impulsu 31 tisíc a Evropě 2 devět tisíc. Na dalších místech skončily stejně jako v prvním pololetí loňského roku stanice Blaník a Frekvence 1.
Rádiím vládnou Kryštof a Chinaski. Českou tvorbu zastupují muži s kytarami, taneční hudbu dovážíme
Číst článek
Mezi nadregionálními stanicemi se nejvíce dařilo rádiím Kiss se 461 tisíc posluchači, což je o 3000 více než v prvním pololetí. Druhé bylo Hitrádio, které si polepšilo stejně jako Kiss o 3000 na 448 tisíc denních posluchačů a třetí skončilo rádio Beat. Rádio Kiss poprvé překročilo milion týdenních posluchačů.
Největší podíl měla v loňském druhém pololetí obchodní síť Media Club s 53procentním zastoupením. Oproti prvnímu pololetí si síť polepšila o 12 procentních bodů. Druhou a třetí nejposlouchanější sítí byly souběžně Radiohouse a Media Marketing Services s 36,4 procenta. Český rozhlas měl 29 procent a zbytek patřil nezastupovaným stanicím.
Investice do rozhlasové reklamy loni činily 178 miliard korun, meziročně o 8,1 procenta více. Tradičně jsou investice do reklamy nejsilnější ve druhém a čtvrtém čtvrtletí roku a tradičně tvoří dvě třetiny celého ročního objemu. Nejvíce narostly v druhém čtvrtletí loňského roku, meziročně o 10,1 procenta.
Nejvíce loni rostly investice do reklamy v sektoru maloobchodu a výrobců elektroniky, naopak nejvíce klesaly v sekci hraček a cestování.