Nová obvinění se týkají dopravní zakázky v Kostelci na Hané, společně s nimi jsou stíháni další tři lidé z původní kauzy Autostráda, potvrdilo v pátek na webu Vrchní státní zastupitelství Olomouc.
„Věřím, že se k perfektnímu digitálnímu stavebnímu řízení dostaneme dříve, než za těch 12-18 měsíců,“ říká pro Radiožurnál šéf komory architektů Jan Kasl.
Konkrétně jde o primátora Chomutova Marka Hrabáče, jednatele společnosti Rocknet Ladislava Šmucra a ředitele Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Libora Tačnera.
Češi si zvykli mít byt místo penzijního připojištění. Jinde v Evropě to ale není. Vlastnické bydlení tak bude i u nás klesat. V pořadu Peníze a vliv to nastínil ředitel Vinci Construction CS.
Tržby firmy Wienerberger klesly. V rámci šetření nákladů firma odstaví na dva až tři měsíce všechny své výrobní závody. „Objem, který od nás trh dnes bere, je tak významně menší,“ obhajuje ředitel.
„Je to největší zakázka na stavební práce. Očekávali jsme, že taková zakázka bude provedena transparentně,“ kritizuje pro Český rozhlas generální ředitel firmy Vanci Martin Borovka.
Manipulace s podmínkami veřejné soutěže a úplatkářství. Společnost Metrostav se nesmí tři roky účastnit veřejných zakázek. Klička v zákoně by však mohla rozsudek zvrátit. Rozhodne vrchní soud.
Dlouhé pořadníky nebo zboží jen pro dlouhodobé klienty a známé. Řeč není o předrevoluční době, kterou má spousta z vás jistě ještě v živé paměti, ale o současné situaci ve stavebnictví.
Krajský soud v Brně zrušil pokuty v souhrnné výši 300,7 milionu korun za kartel stavebních firem. Případ se vrací na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
O stovky milionů korun snížil antimonopolní úřad pokutu v případu skupin stavebních firem. Společnosti teď mají zaplatit přes 1,6 miliardy korun. I tak se jedná o dosud nejvyšší udělenou pokutu. Úřad nejdřív navrhoval, že má sedm firem zaplatit celkem přes dvě miliardy korun. Trestá je za to, že se v letech 2006 až 2008 společně domlouvaly na veřejných soutěžích kvůli zakázkám.
Stovky slovenských živnostníků přijdou o peníze. Za své služby, které si u nich objednala stavební firma Váhostav, mají dostat zaplaceno jen 15 procent ceny. Jejich problémy dnes mimořádně řeší vláda i parlament.
Že se české stavebnictví odrazilo ode dna, potvrzují i zástupci firem. Stavební firmy jsou optimistické a na příští rok odhadují mírný růst stavebnictví o více než tři procenta. Podle analýzy společností CEEC Research a KPMG se na tom shodují malé i velké společnosti.
Stavební firmy Strabag, Metrostav, Eurovia a Inženierske stavby žalují stát za to, že jim neproplatil faktury za dálnici D3. Ředitelství silnic a dálnic považuje nároky stavbařů za nedůvodné a odmítá dálnici převzít kvůli závadám a nedodělkům. Informaci přinesl deník E15.
Dopravní omezení na dálnici D1 u Jihlavy potrvá ještě měsíc. A to i přesto, že do konce roku se tam dělníci nevrátí. Ministerstvo dopravy začátkem srpna další práce na devítikilometrovém úseku u Jihlavy zastavilo. Na odstranění mobilních svodidel má ale zhotovitel 30 dní, zmizet by tak měla nejpozději v polovině září.
Českobudějovická radnice chce donutit stavební firmy, aby pracovaly rychleji. Opatření se bude týkat všech dopravních staveb, které budou spojené s uzavírkami či omezeními v ulicích.
Stavební firmy si stěžují na nedostatek řemeslníků. Kvůli krizi odešlo z oboru v celé České republice za pět let přes 50 tisíc lidí. Teď začínají chybět. O práci nemají zájem ani čerství absolventi. Důvodu je prý několik. Fyzická náročnost, menší výdělky a sezónnost. Firmy na Vysočině marně shánějí především mladé.
Stavební společnost Skanska se loni propadla do ztráty, a to ve výši téměř 900 milionů. Firma přiznala, že hospodářské výsledky jsou horší i proto, že manažeři jedné z divizí zkreslovali účetnictví.
Necelé dva týdny po nehodě při stavbě dálnice na východě Slovenska pokračuje hledání viníka. Kauza dostala už i politický rozměr. Slovenský ministr dopravy musel kvůli neštěstí odrážet výzvy k rezignaci.
Kvůli neštěstí na stavbě dálnice připravuje slovenská vláda přísnější pravidla pro stavební veřejné zakázky. Nespolehlivé stavební firmy by mohla v budoucnu z veřejných zakázek automaticky vylučovat černá listina.
Na modernizaci 160 kilometrů dálnice D1 se začne pracovat nejdříve na podzim. Až do 16. července mohou stavební firmy podat přihlášku do výběrového řízení a teprve koncem prázdnin bude vybrána nejlepší nabídka.
Některé domy v Heleníně u Jihlavy mají zaměněnou splaškovou kanalizaci s dešťovou a splašky tam tečou do rybníka. Proto se rozhořel spor mezi obyvateli novostaveb a stavební firmou. Majitelé domů mají jen pár dnů na to, aby kanalizaci na vlastní náklady opravili, jinak jim vypnou vodu.
Stavební společnost Eurovia CS zveřejní kompletní dokumentaci k výstavbě zvlněného úseku ostravské dálnice D47. Firma chce obhájit postup původního stavitele, jehož v roce 2009 převzala. Kontrolní vrty Ředitelství silnic a dálnic prokázaly, že za nevyhovující stav dálnice mezi Rudnou a Hrušovem může nevhodný stavební materiál.
Desítky stavebních firem dnes protestovaly před elitní soukromou pražskou školou Dino. Ta jim údajně nezaplatila celkově 20 milionů korun za opravu budovy, na které firmy pracovaly v loňském roce. Jedna z firem dokonce vyhlásila hladovku. A co víc: celý spor, u kterého dnes asistovala i policie, by mohl skončit u soudu.