Konsorciu firem se nelíbí provázání znaleckého ústavu s pražskými politiky, městskými firmami i třeba konkurenční firmou Metrostav a její dceřinkou Subterrou.
Stavba linky D začala v roce 2022 v úseku mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Navazovat má úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, kterého se týká diskutovaný tendr.
Stavba nové linky pražského metra začala v roce 2022, ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) zrušilo výběr vítěze.
Důvodem k rozhodnutí bylo to, že podle úřadu v dokumentaci vítězného sdružení chyběly doklady prokazující zkušenosti některých členů odborného personálu.
Zatímco na prvním úseku budoucích stanic Pankrác-Olbrachtova už letos pracovali dělníci, o zakázku na vybudování druhého úseku mezi Olbrachtovou a novými Dvory sváděly boj velké stavební firmy.
„Není nic překvapivého, že všichni neúspěšní uchazeči podávají podněty na ÚOHS. Je to legitimní součást konkurenčního boje,“ komentuje situaci mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.
Pražský dopravní podnik (DPP) odmítl námitky vyloučeného účastníka tendru na stavbu druhého úseku metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory, sdružení společností Porr, Vinci a Marti (PVM).
„Je to největší zakázka na stavební práce. Očekávali jsme, že taková zakázka bude provedena transparentně,“ kritizuje pro Český rozhlas generální ředitel firmy Vanci Martin Borovka.
Jak upozorňují serverem iROZHLAS.cz oslovení odborníci, trest cílil jen na Metrostav, a. s., a jeho dceřinou firmu Metrostav Infrastructure. Ostatní společnosti z koncernu mohou zakázky získávat dál.
Představenstvo pražského dopravního podniku schválilo vítěze tendru na druhý úsek metra D. Uspělo sdružení vedené firmou Subterra z koncernu Metrostav s cenou téměř 30 miliard korun bez DPH.
Konsorcium firem Porr-Vinci-Marti zaslalo dopis adresovaný členům dozorčí rady dopravního podniku. V něm městské firmě hrozí právními kroky a varuje před tím, aby skupinu z tendru „účelově“ vyloučila.