Většinový akcionář CSG chtěl navýšit základní kapitál automobilky o 2,7 miliardy korun, což by umožnilo zdvojnásobení výroby a modernizaci. Minoritní Promet však návrh odmítl pro nedostatek podkladů.
Resort obrany nakoupil stovky terénních nákladních vozů Tatra. Vojenská policie pracuje s podezřením, že vojáci auta přebírají i přesto, že technika neodpovídá zadávacím podmínkám a vojenským normám.
Hasičský vůz se při záchraně osob ze zatopených oblastí převrátil na podemleté silnici. „Pod cisternou vážící pětadvacet tun se utrhla krajnice a vůz se i s hasiči převrátil,“ řekl Kuchař.
Tatra se zřítila poblíž afghánských hranic v Tádžikistánu. Posádka vyvázla bez vážných zranění, na místě zůstává jen zakladatel projektu Tatra kolem světa 2 Marek Havlíček.
Oranžová plastová tatrovka kdysi nemohla chybět u žádného domu ani na žádném pískovišti. V 90. letech jejich výroba skončila a několik generací dětí o tuto ikonickou hračku přišlo. Až do roku 2014.
De Baar bude řídit nový závodní speciál Tatra Buggyra Evo3. Za Buggyru pojedou v soutěži kamionů ještě Jaroslav Valtr starší a Daniel Stiblík. Rallye Dakar startuje v Saúdské Arábii 5. ledna.
V současné době ministerstvo podle Cupákové má možnost urychleně nakoupit vojenský materiál za 2,8 miliardy korun, většinou jde o nákladní vozy Tatra. Úřad proto provedl revizi svého rozpočtu.
Škola přitom dlouho zvažovala, jestli se do stavby silničářského auta vůbec pustí, říká vedoucí odborného výcviku v bydžovské škole Aleš Novák. „Nevěděli jsme, jestli to zvládneme.“
Investičním hitem poslední doby je podle deníku E15 uran. A národního technické muzeum koupí závodní kamion Tatra T815, píše Právo. Více se dočtete ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Berlínské tatry tak budou v provozu ještě pár týdnů a možná i několik měsíců. Od strojů, které postavili dělníci ve vršovické ČKD, se ale dost proměnily.
Expedice vyrazila z Prahy 22. února. Kvůli koronavirové pandemii posléze uvízla na tři měsíce nejprve v Turecku a poté v Íránu. Odtamtud musela posádka zkraje září odcestovat.
Firma se sídlem v Kopřivnici na Moravě kromě známých nákladních vozidel vyráběla také letadla, vojenská vozidla a dokonce i unikátní Slovenskou strelu – motorový vlak řady M 290.0.
„Vyčerpání je veliké. Za poslední tři dny jsem spal tak čtyři nebo pět hodin,“ popsal cestou taxíkem na Mezinárodní letiště Imáma Chomejního v Teheránu šéf tatrovácké posádky Marek Havlíček.
Sumerský Epos o Gilgamešovi, španělská Píseň o Cidovi nebo staroanglický Beowulf... svůj hrdinský epos ale mají i Íránci. Jmenuje se Kniha králů a před tisíci lety ho napsal básník Firdausí.
Jak tatrovácké posádce vysvětluje místní třicátník Mahmoud, pro Íránce byly lázně vždy místem setkávání a očisty, někteří si tu myli dokonce své oblečení. Íránci při koupelích debatovali i relaxovali.
Tak jako jinde ve světě i v Turecku se kvůli koronavirové pandemii snaží obyvatelé nevycházet ze svých domovů. Mimo velká města ale život plyne bez větších omezení dál.
Turecká Kappadokie vypadá jako z jiného světa, před miliony lety ji vytvořily sopečné erupce. Lidé si do usazeného popelu a lávy vytesali domy, kostely i města, která obvykle lákají davy turistů.
Po náročných dnech, kdy posádku na tureckém pobřeží Středozemního moře a v Hatayské provincii dokola kontrolovali policisté a vojáci, byl výlet na opuštěný hrad vítaným duševním odpočinkem.
Turci na ně přes den volají policii a v noci je pak ve stanech budí vojáci se samopaly a teploměry. Dobrodruzi z expedice zažívají v době koronavirové pandemie na jihu Malé Asie náročné dny.
Stánky s pikantním kebabem a přeslazenými cukrovinkami. Tak to vypadá na tržištích v tureckém Istanbulu. Na své cestě přes 70 států planety je navštívila i expedice Tatra kolem světa 2.
Příští kilometry expedice povedou do Slovinska a Chorvatska. I tam možná kolem cesty bude šplouchat voda jako na Balatonu. Vůbec poprvé za dosavadní cestu ale bude slaná.