Už může na koleje. Restaurátoři dokončili renovaci historického rychlovlaku Slovenská strela
Po dvou a půl letech končí renovace legendárního rychlovlaku Slovenská strela. Úspěšně už má za sebou i závěrečnou technicko-bezpečnostní zkoušku. Se zjištěním, že se parametry slavné motorové soupravy shodují s těmi z roku 1936, kdy ji kopřivnická Tatra vyrobila pro tehdejší Československé dráhy.
„Drážní komisař konstatoval plnou technickou způsobilost vozidla a díky tomu může drážní úřad vystavit osvědčení, že Slovenská strela je plně způsobilá k provozu na kolejích,“ informoval mluvčí firmy Tatra truck Andrej Čírtek.
„Díky tomu je možný její přesun do nově vybudovaného pavilonu muzea v Kopřivnici. Předpokládáme, že k přesunu dojde v druhé polovině příštího týdne,“ doplnil.
Motorový vůz Slovenská strela byl vyrobený v Tatře v roce 1936 a naposledy jezdil v 50. letech.
Do roku 2018 stál v Kopřivnici venku před Technickým muzeem Tatra, kde léta chátral. Nyní bude umístěn nedaleko odtud ve speciálně postaveném depozitáři vedle nového Muzea nákladních automobilů Tatra. Tatra má v plánu vyjíždět se Strelou při zvláštních příležitostech na koleje.
Renovace Slovenské strely stála včetně stavby nového depozitáře v Kopřivnici 118 milionů korun, z toho téměř 80 milionů tvoří dotace z Evropské unie.