„Státní dozor není stále uzavřen. Dle informace dopravce víme, že vozy jsou odstaveny a nejsou provozovány,“ řekl Radiožurnálu ředitel technické sekce Drážního úřadu Šafránek.
Vagony, které zůstaly na místě, jsou mimo trať. „Hasiči je zajistili, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ řekl mluvčí Správy železnic.
„Vlaková souprava se třemi vagony se pravděpodobně samovolně rozjela v době, kdy se v ní nenacházel strojvedoucí ani cestující. Nehoda se obešla bez zranění,“ řekla policejní mluvčí.
Vlak se s nákladním vozem srazil loni 5. června ráno. Provoz na jednokolejné regionální trati 303 mezi Holešovem a Bystřicí pod Hostýnem na Kroměřížsku byl po nehodě zhruba devět hodin zastavený.
Na železničním přejezdu 24. ledna brzy ráno uvízl kamion, který převážel těžký stavební stroj a vrazil do něj projíždějící vlak. Strojvedoucí zemřel, dvacítka lidí se zranila.
Na sociálních sítích přitom sílí kritika na adresu indické vlády za nedostatečné investice do železniční infrastruktury a volání po rezignaci ministra železnic.
Britská BBC uvedla, že záchranné práce stále pokračují, podílí se na nich stovky lidí. Očekává se, že počet obětí dále poroste. Co bylo příčinou nehody, není jasné.
Rychlíky jezdí odklonem přes Lysou nad Labem, můžou kvůli tomu nabírat zpoždění 20 až 80 minut. Podle webu Českých drah se to týká například spojů z Prahy do Varšavy nebo do Budapešti.
Na trati u Zábřehu jely proti sobě souprava Pendolina a osobní vlak, zastavily 57,5 metru od sebe. Provoz na trati výrazně zasáhl do dopravy na koridoru, stále je omezen.
Železniční doprava na trati v Bohumíně po pondělní nehodě stále není plně v provozu. Specialisté nyní kontrolují stav trati a začínají s vyšetřováním. To bude nejspíše trvat až do konce roku.
Při nehodě se zranilo pět lidí. Škoda dle Drážní inspekce přesáhne 36 milionů korun. Kriminalisté případ vyšetřují pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti.
Drážní inspekce eviduje za loňský rok 160 nehod na přejezdech, což je o 14 víc než rok předtím. Kvůli srážce s vlakem zemřelo loni na přejezdu 28 lidí, rok předtím 39.
Při nehodě se zranilo 20 lidí. Strojvedoucímu hrozilo za obecné ohrožení z nedbalosti až osm let. Soud mu vyměřil trest 30 měsíců se zkušební lhůtou tří let a zákaz řízení vlaků na tři roky.
O výročí tohoto neštěstí mluvil v Českém rozhlase Hradec Králové Bohuslav Škoda, předseda společnosti Železniční výtopna Jaroměř, který v roce 1991 na nádraží ve Stéblové nějakou dobu pracoval.
Práce na odstraňování vykolejených vozů začaly v sobotu večer. Na místo byl povolán speciální jeřáb. Provoz na trati by se podle plánu mohl obnovit aspoň na jedné koleji do nedělního poledne.
„Vyprošťovali jsme jednu osobu, konkrétně strojvedoucího, což se nám podařilo bez použití hydraulických vyprošťovacích nástrojů,“ popsal pro Českou televizi mluvčí plzeňských hasičů Petr Poncar.
Osm vagonů vyjelo z železniční vlečky kolem 9.00, na přejezdu narazily do osobního vozu a vykolejily. „Příčinu nehody na místě vyšetřuje Drážní inspekce,“ uvedl Gabriel.
Evropský audit kritizuje bezpečnost na českých železnicích, píšou Hospodářské noviny. Česká pošta si chce podle Deníku N půjčit přes pět miliard korun. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
„V tuto chvíli probíhá evakuace přibližně 150 cestujících bez zranění. Provoz je zde přerušen, zajišťujeme náhradní autobusovou dopravu,“ popsala pro iROZHLAS.cz mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.
Stát nesleduje počty bezpříznakových pacientů s koronavirem, píše Deník N. A Mf Dnes pak varuje před podvodníky nabízející na internetu falešné poukazy na nákupy. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Správa železnic zavedením nových opatření reaguje na červencovou nehodu u Perninku na Karlovarsku, kde se čelně srazily dva vlaky. Při nehodě zemřeli dva lidé, dalších 24 bylo zraněno.
Je železniční doprava bezpečná? „Je bezpečnější než silniční, ale to paradoxně vede k tomu, že když se stane něco vážného, tak se o tom mluví daleko víc,“ tvrdí expert na železniční bezpečnost Šlegr.
„Že by to měl být přímo systémový problém? To bych tak neřekl,“ odpovídá Kováč. „Ty nehody jsou od sebe výrazně odlišné. Spíš je to o tom, jak ulehčit práci strojvedoucích,“ dodává Kováč.
Samolepky s nápisem „Proraž mě!“ by připomínaly, že pokud řidiči uvíznou na zavřeném přejezdu, můžou zábrany lehce prorazit. Správa železnice tak chce snížit počet tragických nehod.