Ke zdražování sáhne i Kofola. Ceny nápojů pro gastronomii se zvýší průměrně o pět procent
Nápojářská skupina Kofola zvýší od listopadu ceny vybraných nápojů pro gastronomii v průměru o pět procent. Do konce roku se zdražení nevyhne ani maloobchodu. Důvodem je výrazný nárůst cen většiny vstupů, hlavně energií, dopravy, obalových materiálů a cukru. Uvedl to generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko Daniel Buryš.
„V průběhu letošního roku čelíme výraznému růstu cen většiny vstupů. Zejména pak cen energií, dopravy, obalových materiálů či cukru. Některé nárůsty jsou i dvouciferné. Zvláštní kapitolou jsou pak mzdy, u nichž musíme zaměstnancům zohlednit inflaci tak, aby nedošlo ke snížení reálného výdělku,“ uvedl Buryš.
Singer: Trh je evidentně přehřátý. Lidé i firmy přestávají věřit tomu, že ceny neporostou trvale
Číst článek
Kofola se podle něj dlouho snažila navýšení nákladů nepromítat do cen, další růst nákladů už jí ale nedovoluje držet současnou cenovou hladinu. „Po dlouhém období cenové stability se tak musíme naučit hospodařit v mírně inflačním prostředí,“ uvedl ředitel.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac.
Kofola má téměř 2000 zaměstnanců. V loňském roce jí klesly tržby meziročně o 3,7 procenta na 6,17 miliardy korun, ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) se jí snížil o osm procent na 1,03 miliardy korun. V letošním prvním pololetí Kofole stouply tržby meziročně o 200,8 milionu korun (7,3 procenta) na 2,95 miliardy korun.