Mediální společnosti se bouří proti Evropské komisi
Skupina firem, které působí v oblasti médií a nových informačních technologií, včera ostře napadla připravované opatření evropské exekutivy. Podle něj by mělo například vysílání po internetu nebo prostřednictvím mobilních telefonů podléhat stejným pravidlům, jako tradiční televizní nebo rozhlasové vysílání.
Ve hře podoba nových médií - jako je například vysílání obrazového materiálu na vysokorychlostním internetu nebo v mobilních telefonech třetí generace. Evropská komise je chce podřídit prakticky stejným omezením jaká mají klasické televizní stanice - především co se týče množství reklamy a obsahu.
Podle skupiny mediálních společností, které jsou registrované ve Velké Británii, tím ale Evropská komise omezí ochotu investovat do slibně se rozvíjejícího odvětví, a tak jej utlumí v době zrodu.
Komise se brání, že jí jde o ochranu diváků a spotřebitelů. O příslušné směrnici bude ještě rozhodovat Evropský parlament a členské země. Lobbisté reprezentující mediální společnosti ale zjevně neponechává nic náhodě a zahájili už nyní ofenzívu.