Místo karty upřít zrak, tak se rýsuje budoucnost bankomatů

Laser oskenuje oko a zámek na dveřích se otevře. Scénář, který lidé znají hlavně z akčních a sci-fi filmů. Díky nové technologii, kterou teď zkouší americká banka Citigroup a výrobce bankomatů Diebold, by akční scénu mohli zažít i lidé u bankomatů. Pro výběr peněz by totiž místo plastové karty mohl stačit pouze pohled na bankomat. Na svých internetových stránkách to píše Wall Street Journal.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lidské oko

Lidské oko | Foto: Fotobanka stock.xchng

Výběr peněz bez karty by u nových bankomatů vypadal podobně jako teď, pouze bychom k výběru peněz nepotřebovali plastovou kartu. Nová technologie bankomatu, kterou teď testuje americká Citigroup, nemá obrazovku ani tlačítka.

Klienti by se tak nejdřív museli přihlásit do mobilní aplikace banky na svém chytrém telefonu nebo tabletu, kde by vybrali, jakou částku chtějí od bankomatu vydat. Ten pak pomocí očního skenu ověří totožnost člověka a vydá peníze. Přestože to zatím zní velmi složitě a zdlouhavě, podle výrobců by takový výběr peněz netrval déle než 10 sekund.

Vývojáři také řeší otázku, jaký úspěch by výběr peněz pomocí očního skenu měl u klientů? Úspěch technologie totiž bude záviset na ochotě a hlavně důvěře klientů ke svým bankovním domům.

Zapomenout PIN, ale svěřit oční sken

Bankomat (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Svůj sken oka by jim totiž museli svěřit. Vznikala by tak další databáze, která by mohla být zneužitelná. Podle zastánců této technologie by se ale na druhou stranu mohl snížit počet podvodů prostřednitcvím bankomatů.

Citigroup není jedinou bankou, která tuto novou technologii. Všechny si detaily výzkumu všichni přísně střeží. Bankovní domy se ale snaží svým klientům umožnit jednodušší a hlavně bezpečnější způsoby pro výběr peněz, než jsou plastové platební karty, které spotřebitelé nosí v kapsách nebo peněženkách už několik desítek let.

Testování vlastních technologií pro výběr bez karty tak v poslední době začaly třeba JPMorgan Chase nebo Bank of America.

Milan Kopp, Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme