Trh s novými auty v Česku roste pomaleji než v jiných zemích EU

Ford, Hyundai a tradičně Škoda. To jsou značky nových aut, o které je v Česku největší zájem. Za 11 měsíců loňského roku jich řidiči zaregistrovali o desítky procent více než předloni. Celková data o všech registrovaných autech dnes zveřejní Svaz dovozců automobilů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Octavia třetí generace, pohled zepředu

Škoda Octavia třetí generace, pohled zepředu | Foto: Škoda Auto

Češi loni od ledna do listopadu zaregistrovali přes 160 tisíc nových aut. To je zhruba o tři tisíce více než ve stejném období předcházejícího roku.

Číslo podle Pavla Tunkla ze Svazu dovozců automobilů ukazuje, že český trh nových osobních automobilů oproti jiným zemím roste výrazně pomaleji.

„V letošním roce převažovaly firemní vozy, to znamená, že obnova u firem zůstávala na stejné, ne-li nepatrně vyšší úrovni. Poněkud níže byli privátní zákazníci, tento trh výrazně stagnoval,“ vysvětluje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o automobilovém trhu v Česku připravil pro Ranní Radiožurnál Jan Beneš

Nejvíce zákazníků měla Škodovka, a to především proto, že jde o domácí a zavedenou značku. Vedle Škodovky měli zákazníci zájem také o auta značky Ford nebo Hyundai.

„U ostatních značek už hraje roli obchodní aktivita u nabízené akční ceny, atraktivita modelů a tak dále, a to už si každá značka volí podle portfolia svých modelů,“ dodává Tunkl.

I přes rostoucí počet nových zaregistrovaných aut patří vozový park v Česku mezi nejstarší v Evropské unii. Jeho průměrné stáří se pohybuje kolem 14 let. Při výběru auta totiž stále nejvíce rozhoduje cena.

„U nás by muselo být ročně evidováno zhruba 300 tisíc nových vozidel, aby obnova byla dostatečná. Prodává se u nás málo nových vozidel, je to více nahrazováno vozidly starými,“ vysvětluje ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.

K tomu, aby čeští řidiči vyměnili stará auta za nová, chybí podle odborníků motivační program. Bez něho budou nová auta na českých silnicích přibývat jen pomalu.

Prodej aut v Česku (leden až listopad 2012) | Foto: ČTK

Jan Beneš, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme