Vyprodáno. Češi podcenili přípravu na extrémní teploty, obchodům začínají docházet klimatizace
Jen za poslední dva týdny vzrostlo vyhledávání zboží na internetu v kategorii klimatizace o 500 procent. Vyplývá to z analýzy společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v Česku 13 tisíc e-shopů. Zájem o přenosné bazény a výrobníky ledu vzrostl pak proti zbytku roku o 98 procent.
„Přestože by se zdálo logické, že se na vedra připravují lidé s předstihem, největší nárůst prodejů nastává vždy na poslední chvíli, tedy až tropické teploty zákazníky potrápí. Dalo by se říci, že drtivá většina lidí vše řeší na poslední chvíli,“ uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.
Praha chce bojovat s vedrem. ‚Řešit problémy uprostřed léta je populismus,‘ tvrdí sdružení
Číst článek
Na Alza.cz byly ve středu odpoledne nejběžnější mobilní klimatizace v ceně do 12 tisíc vyprodané. „Od dnešního rána zásoby postupně doplňujeme a i nadále budeme podle závozu dodávek,“ uvedla mluvčí Patricie Šedivá. Dobře se podle ní prodávají i malé bazénky a nafukovací hračky do vody, kde je meziroční nárůst přes 130 procent.
Mountfield díky vedrům zaznamenal v červenci rekordní prodeje jak u kopaných bazénů, tak i nafukovacích a nadzemních bazénů. „Největší zájem se projevuje v kategorii nadzemních bazénů o bazény Azuro Vario a také o bazény s extrémně jednoduchou montáží v řádu jednotek minut,“ uvedla mluvčí Kateřina Böhmová.
Během středy 750 tisíc piv
Další tropický den. Teploty se vyšplhají na 36 stupňů, platí varování před vznikem požárů
Číst článek
„Zákazníci mnohem více vyhledávají aktivity ve vodě, tedy vše od aquaparků a po nejrůznější vodní radovánky jako například paddleboarding, kurzy potápění, flyboarding atd. Prodeje v této kategorii tak díky tomu vzrostly proti loňsku zhruba třikrát,“ uvedla ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.
Současná vedra zvyšují i prodej zmrzlin, nápojů či ovoce. Ve středu, kdy teploty dosáhly až na 37 stupňů, jen zákazníci v obchodech Albert koupili téměř tři čtvrtě milionu piv a přes 400 tisíc lahví vody, uvedl řetězec.
Největšími meziročními skokany jsou nealkoholická piva a minerálky. Prodej balených vod vrostl meziročně o více než 40 procent. Naopak málo se prodávají během extrémních teplot džusy a lihoviny.