Výrobce luxusního zboží LVMH převzal italskou značku Bulgari
Za 4,3 miliardy eur převzala skupina Moet Hennesy Louis Vuitton italskou značku Bulgari. Mezi luxusní zboží, které do teď skupina produkovala, tak přibudou ještě hodinky, šperky a kosmetika této italské značky.
Bulgari patří k nejmenším z významných producentů klenotů, kteří se dokázali celosvětově prosadit. Proto, aby mohla skupina Moet Hennesy Louis Vuitton (LVMH) transakci zaplatit, vydá 16,5 milionu svých akcií.
Výrobce luxusního zboží LVMH převzal italského výrobce šperků Bulgari. Téma pro analytika Josefa Němého
Na trhu přitom převládá názor, že pro LVMH není transakce finančně výhodná. Analytik Komerční banky Josef Němý ale navzdory možná přemrštěné ceně míní, že ze strategického hlediska jde o promyšlené rozhodnutí.
„Firma LVMH je nyní silná hlavně v oblasti prodeje módního koženého zboží, ale trochu ztrácí v atraktivním segmentu hodinek a šperků, kde je silná právě firma Bulgari. LVMH zatím z tohoto segmentu generuje pouhých pět procent svých tržeb a nová akvizice by tohle měla jednoznačně vylepšit,“ řekl Němý ve vyslání Rádia Česko.
Akcie LVMH včera reagovaly na zprávu o akvizici mírným poklesem, nakonec ale o jedno procento posílily. „Čili trh to přijal neutrálně nebo mírně pozitivně,“ dodal analytik.
LVMH podle něj od akvizice očekává růst tržeb a větší ziskovost v segmentu luxusních hodinek a šperků. „Provozní marže LVMH v tomto sektoru dosahují jen zhruba 13 procent, zatímco pro firmu jako celek jsou typické marže okolo 20 procent. Takže to by měla být klíčová oblast očekávaného zlepšení,“ vysvětlil Němý.