Rambohafík i kapesné Babišových dětí. Co končící vláda předvedla na sociálních sítích?
Půlroční působení první vlády Andreje Babiše se odrazilo i na na twitterových, instagramových a facebookových účtech politiků.
Zatímco o oficiální kanály vládní strany ANO se starají straničtí experti, ministři mají volné ruce a mohou si spravovat vlastní internetovou prezentaci sami. Nejvýrazněji toho využívala exministryně obrany Karla Šlechtová. Aktivní byla na Facebooku i Instagramu.
Na první síti získala přes 12 tisíc sledujících, na druhé 11 a půl tisíce. Nelze ale předpokládat, že jde pouze o její podporovatele. Facebooková stránka Karly Šlechtové je totiž na základě 181 recenzí hodnocena 1,5 hvězdičkami z pěti (pět je nejlepší hodnocení, pozn. red.).
Nejvíce se proslavil její instagramový příspěvěk s pudlem, kterému Šlechtová říká Rambohafík. Ten se minulý měsíc usadil za věncem věncem u hrobu neznámého vojína na pražském Vítkově.
Za příspěvek si exministryně vyslechla vlnu kritiky. Karle Šlechtové je však třeba přičíst k dobru, že ho následně smazala a omluvila se za něj. Nebyl to ale první její přešlap. V březnu si na stejné síti spletla při uctění památky legionářů první a druhou světovou válku.
Karla Šlechtová se se svým působením rozloučila stylově - citací textu od The Rasmus, finské kapely populární v raných nultých letech mezi citlivou dospívající mládeží. Její následující instagramový příspěvek, ve kterém ze své kanceláře odchází s krabicí v ruce, je její neúspěšnější za poslední čtvrtrok.
Ostatní ministrům bohužel sociální sítě k srdci příliš nepřirostly. Svou facebookovou stránku s 3,5 tisíci sledujícími má třeba končící ministr spravedlnosti Robert Pelikán, slouží ale jako klasická politická PR vývěska. Na Twitteru je zase aktivní ministr zdravotnictví Adam Vojtěch, který bude i ve druhé Babišově vládě - a nebojí se diskutovat s tamními uživateli.
Jasně nejaktivnější jsou z první Babišovy vlády ale dva zástupci. Kromě Karly Šlechtové je to sám staronový premiér Andrej Babiš. Jeho facebookový profil, který mu spravuje jeho marketingový tým, sleduje 160 tisíc lidí. Od prosincového jmenování jeho první vlády se na stránce objevilo například několik surreálných proudů vědomí, ve kterých Babiš probral vše od aktuální politické situace po výši kapesného svých dětí.
A Babiš se s příznivci i odpůrci jeho vlády, která si dokázala poradit i bez důvěry a v demisi, už rozloučil. Místo jeho „vážně dobré party“ přijde směska starých a nových nominantů ANO a koaliční partneři z ČSSD. Uvidíme, co na sociálních sítích předvedou.
Trhliny v německé hrázi proti extremismu
Kateřina Smejkalová
Chvíle, kdy je nutné říct stačilo
Kateřina Perknerová
Spojené státy stojí na prahu ústavní krize
Jiří Pehe
Trumpův celní koktejl – ocel, Temu a slábnoucí dolar
Tereza Zavadilová