Parkování v Praze 6 je podle radnice neúnosné. Chce dál jednat s magistrátem
Parkování v druhé řadě není v bezzónové Praze 6 nic neobvyklého. Na vyhrazená místa v širokém okolí Vítězného náměstí se ti, kteří přijedou krátce po osmé hodině ráno, už nedostanou. Řidiči tak parkují na blikačky v jízdních pruzích, na cyklostezkách nebo před vjezdem do garáže.
„V Dejvicích je s parkováním velký problém,“ potvrzuje paní Dagmar, která právě zaparkovala auto v druhé řadě. Podle ní to není nic neobvyklého. Místo na zaparkování hledá často i čtvrt hodiny. Po osmé hodině ranní jsou místa u chodníků už zkrátka plná.
Parkovat v druhé řadě je tak často jediná možnost, potvrzuje řidič kurýrní služby, pan Michal. „Lehce se to místo nenajde, protože tady nejsou zóny,“ vysvětluje. Z takových řidičů nemají obyvatelé Prahy 6 zrovna radost. Už tak nemají svá auta kde zaparkovat, říká paní Lenka.
„Pokud přijedeme odpoledne z práce kolem půl páté, tak objíždíme klidně i půl hodiny, hodinu. Není to nic výjimečného,“ doplňuje.
Praha 6 je jednou z městských částí, která nemá zavedené placené zóny. Volná místa tak tamním obyvatelům zabírají řidiči z jiných oblastí, pro které se Dejvice stali strategickým místem.
„Jsme na kraji, takže všichni z Kladenska, Rakovnicka a podobných oblastí tedy auta odkládají a my nemáme šanci. Já vím, že nemají kde parkovat, ale myslím si, že by obyvatelé městské části měli mít přednost,“ říká další obyvatelka městské části.
Radnice Prahy 6 hodnotí situaci jako neúnosnou. Pro své obyvatele se už několik let snaží s městem vyjednat zavedení placených zón. Za vypracování studií dala pět milionů korun. Letos v červnu ale pražský magistrát oznámil, že zóny do městských částí zatím rozšiřovat nebude, plánuje vytvořit zcela novou koncepci.
„Nedokážeme si vůbec představit příští rok, kdy se otevře tunel Blanka a na podzim metro, tak si vůbec nedokážeme dopravu bez zón parkovacího stání představit,“ uzavírá mluvčí Prahy 6 Adam Halmoši.
Zavedení vlastních zón vidí radnice jako krajní řešení. S magistrátem chce zkusit dál vyjednávat o rozšíření těch celoměstských. Zóny placeného stání platí v Praze 1, 2, 3 a 7.